Riot Riot Upstart (1999)
Dead Yuppies (2001)
Another Voice (2004)
Warriors (2007)
My Life My Way (2011)

AGNOSTIC FRONT - My Life My Way

Nemálo vody pretieklo cez Hudson River (Dunaj, Moravu i Vltavu) od čias, keď sa nekorunovaní králi newyorského hardcoru AGNOSTIC FRONT vyhrievali na výslní popularity a vydávali štýlotvorné monolity ako „Victim In Pain“, „Liberty And Justice For...“ alebo „One Voice“. S odstupom dekády spomíname na obdobie, kedy sa FRONT upísali Epitaph Records a posunuli svoju tvorbu od thrashmetalových gitár k prapôvodným punkovým koreňom. Neľakajte sa, nemienim nikoho zahltiť množstvom encyklopedických memorabílií. Hardcore, konkrétnejšie jeho domovská NY liaheň, je jedným z ojedinelých žánrových zjavov, ktorý treba predovšetkým skutočne „odžiť“.

AGNOSTIC FRONT

Aby som dostál osvedčeným kvetnatým frázam, AGNOSTIC FRONT rozhodne nepatria do starého železa. V ich tvorbe sa vzhliadlo nespočet súputníkov a hrdých nasledovníkov – MADBALL a TERROR počnúc, HATEBREED (ne)končiac. Večne rozhorčený, od hlavy po päty tetovaný Roger Miret so zvyškom kapely dokázali, že „My Life My Way“ je viac než len ďalšou nahrávkou na ich konte.

Úprimne napísané, po hudobnej stránke sa veľa nezmenilo. V štúdiu istého Erika Rutana sa producentskej taktovky opäť ujal Freddy Cricien (frontman MADBALL). Od prvých sekúnd skladby „City Streets“ servírujú Miret and Co. učebnicové „hácečko“ – na ploche zhruba 30 minút tu nájde fanúšik nekompromisné záseky ako „That’s Life“ i punkovou melodikou odľahčené položky. Zborovú „Us Against The World“ strieda titulná „My Life My Way“ s ambíciou stať sa koncertnou istotou. Spevákov kubánsky pôvod pripomína nesmierne chytľavá „A Mi Manera“ so španielskym textom, ktorý jej sadol ako zadok...viete na čo.

Tóny nového albumu odoznejú spolu s „Time Has Come“ a ja sa nemôžem zbaviť dojmu, že absencia veľkého hitu ako „For My Family“ nie je v tomto prípade na škodu. „My Life My Way“ plynie prirodzene, netlačí príliš na pílu – nie je tak punkový ako môj favorit „Riot Riot Upstart“, ani tak agresívny ako predošlý počin „Warriors“. Pre fanúšika FRONTU predstavuje povinnú jazdu, pre metalového poslucháča príjemné spestrenie. A pre toho, kto začína hardcore objavovať, odporúčam siahnuť aj hlbšie do bohatej diskografie kapely.

AGNOSTIC FRONT

Texty, ako tomu býva u HC zoskupení dobrým zvykom, pojednávajú o samotnom živote. Večná revolta, nespokojnosť s „establišmentom“, hrdosť a vlastný spôsob života – donekonečna obohraté témy, ktoré však viac než dve desaťročia vytvárajú nezameniteľný kolorit celého žánra. A čo nové priniesli v roku 2011 na scénu AGNOSTIC FRONT? Našťastie - nič.

Ahathoor
Ahathoor

Zveřejněno: 3.5.2011

Nestori NYHC sa vskutku nemajú na čo hrať. Hoci pánom pribúdajú so životnými skúsenosťami predovšetkým roky, na aktuálnej nahrávke sa stopy krízy stredného veku hľadajú len ťažko. Produkcia nie je taká živelná, akú by som od AGNOSTIC FRONT očakával, ale napriek tomu ide o poctivé dielo, ktoré sa nesnaží ohromiť moderným zvukom. Rešpekt!

7,5 / 10

7,9 / 10

s kapelou AGNOSTIC FRONT: