Suicidal For Life (1994)
Freedumb (1999)
Free Your Soul And Save My Mind (2000)
No Mercy Fool!/The Suicidal Family (2010)
13 (2013)

SUICIDAL TENDENCIES - No Mercy Fool!/The Suicidal Family

SUICIDAL TENDENCIES sú v dnešných dňoch hlavne imidžová záležitosť. Modrá šatka na hlave, briadka, vyťahané tričko alebo dres, šortky, vysoké biele ponožky. Pridajte poriadne rýchlu slovnú kadenciu, šialené úniky z jedného konca pódia na druhý a bezhraničné nadšenie z hudby. Mike Muir je skrátka zjav, ktorý to aj po 30-tich rokoch berie všetko vážne.

Od ostatného albumu „Free Your Soul... And Save My Mind“ uplynulo už pekných pár rokov a SxTx majú odvtedy zjavne problém vysúkať zo seba kompletne novú štúdiovku. Minulý rok sa objavila kompilačná novinka „No Mercy Fool!/The Suicidal Family“, ktorá je tak na polceste medzi riadnym albumom a recyklovaním starších skladieb. Polovicu z nej totiž tvoria znovu nahraté songy z „Join The Army“, niekoľko ich pochádza z čias Muirovho a Clarkovho bočného projektu NO MERCY a zbytok dopĺňa ukážka aktuálnej tvorby.

SUICIDAL TENDENCIES si za svoju dlhú kariéru prešli viacerými odrodami rockovej muziky. Od hardcore punku (debut „Suicidal Tendencies“ z roku 1983), cez crossover-thrash (1987-1994) až po punk-funk-hardcore (od návratu na scénu roku 1997). Jediná nová skladba „Come Alive“ naznačuje, že skupina opäť smeruje do metalovejších vôd. Snáď to tak bude aj na kompletne novom albume, ktorý je sľubovaný už... veľa rokov.

SUICIDAL TENDENCIES

Aby som uviedol veci na pravú mieru, SUICIDAL TENDENCIES pri znovunahrávaní starých peciek postupovali veľmi citlivo a prepašovali do nich aj kus svojej súčasnej podoby. Hlavne rytmická sekcia je oproti originálu o poznanie pestrejšia a je naozaj radosť počúvať bubeníckeho mága Erica Moora a rýchloprstého Steva Burnnera, ktorý prepašoval slap, kde sa to len dalo. Na druhú stranu, v súboji s podobne ladenou kompiláciou „Still Cyco After All These Years“ (znovunahratý debut z roku 1993) ťahá novinka jednoznačne za kratší koniec. Ďalším mínusom oproti predchádzajúcej tvorbe je absencia funkových a alternatívno-rockových elementov. Celá nahrávka sa nesie v znamení thrash-punkových hobľovačiek.

Dúfajme, že SUICIDAL TENDENCIES nám teraz predviedli nádych pred novou érou skupiny a konečne sa dočkáme plnohodnotnej porcie už tradične štýlovo pestrej muziky. Mojim zbožným želaním však naďalej zostáva reunion v podobe Muir – Clark – George – Trujillo z čias renesancie crossoveru. Kameň úrazu asi navždy ostane v osobe Roba Trujilla, ktorého si páni z METALLICY zrejme tak ľahko nepustia. Jednorazovo sa táto partia stretla v roku 2009 na benefičnom koncerte pre basgitaristu DEFTONES Chi Chenga.

Ozaj, ešte jedna vec. Neviem, kto má prsty v obaloch nahrávok SUICIDAL TENDENCIES od roku 1997, ale sú vyložene zlé.

Dudri
Dudri