Pondělí
21.5.2018
Denní verze
 id
 heslo
Rok vydání
2011

Vydavatel:
Tearbridge (CD) / Daymare (LP)

Stopáž:
45:52

Produkce:
Shinobu Narita

1. フレア
2. 希望
3. Party Boy
4. Black Original
5. Pardon?
6. Spoon
7. ジャクソンヘッド
8. 黒っぽいギター
9. Tu, la, la
10. Looprider

Takeshi Ohtani
basa, kytary, vokály

Atsuo Mizuno
bicí, vokály

Wata
kytary, vokály

Absolutego (1996)
Amplifier Worship (1998)
Flood (2000)
Heavy Rocks (2002)
Boris with Merzbow - Megatone (2002)
Akuma No Uta (2003)
Boris At Last - Feedbacker (2003)
The Thing Which Solomon Overlooked (2004)
Dronevil (2005)
Sound Track From Film ''Mabuta No Ura'' (2005)
Pink (2005)
Boris with Merzbow - Sun Baked Snow Cave (2005)
The Thing Which Solomon Overlooked 2 (2006)
The Thing Which Solomon Overlooked 3 (2006)
Vein (2006)
Altar (with SUNN O))) ) (2006)
Boris with Michio Kurihara - Rainbow (2006)
Smile (2008)
Boris with Michio Kurihara - Cloud Chamber (2008)
Boris with Merzbow - Klatter (2011)
New Album (2011)
Heavy Rocks (2011)
Attention Please (2011)

BORIS - New Album

Musím přiznat, že v dosti obsáhlé diskografii japonských BORIS se už začínám pomalu ztrácet. Kapela nás oblažuje svými výlisky několikrát do roka a není již pomalu v lidských silách vše dopodrobna mapovat, zvlášť když se každá z nahrávek na trh dostává vždy v několika odlišných verzích. Jen na tento rok mají BORIS prozatím naplánovány čtyři položky, přičemž prakticky společně s recenzovaným albem, pojmenovaným jednoduše jako „nové“ (a určené pouze pro japonský trh) vychází ještě nahrávka „Klatter“ a v květnu pak další dvě alba – „Attention Please“ a druhý díl úspěšného „Heavy Rocks“.

Při takové nadprodukci je s podivem, jak vysokou úroveň si tokijské trio uchovává. Platí to i pro „New Album“. Sice jej není možno zařadit do stejné váhové kategorie jako například kultovní, průlomové desky „Amplifier Worship“ či „Heavy Rocks“, ale můžeme jej definovat jako album standardně dobré úrovně. Navíc Japonci přicházejí se zcela novou tváří, kdy velké slovo dostávají hrátky s elektronikou, a to nikoliv ve formě pouhého podkladu, nýbrž jako regulérní stylový doplněk.

BORIS

Úvod (na LP verzi) sice obstarává punkrocková (či emorocková?) „フレア“ („Flare“, chcete-li), která i díky exotické japonštině zní jako by byla vystřižena z nějakého anime snímku, ale v následujících skladbách převezme slovo elektronické až taneční dusání, které v kombinaci s punkovou razancí vytváří pocit u BORIS dosud nepoznaného, a sice vhodnost skladeb k jejich užití na jakékoliv party.

Celkový feeling alba je tedy velice pozitivní a energický a já osobně s touto tváří BORIS nemám ani ten nejmenší problém, i když nepopírám, že určitým skupinám jejich příznivců podobné směřování může vadit. Pro ty je tu ale téměř souběžně vycházející „Klatter“, další díl spolupráce s japonským hlukovým mágem MERZBOWem, kde si více užijí tradičnější „borisovské“ atmosféry, vazbení kytar, a tak podobně.

Trojice Takeshi, Wata a Atsuo na této nahrávce opět názorně demonstruje svou hudební otevřenost a je pouze na každém posluchači, jak s ní naloží. Žádný výrazný milník, ale příjemné album určitě ano.


Deadmann

Zveřejněno: 20.4.2011


BORIS tentokrát vsadili na výrazný energický rytmus a hrátky s elektronikou a šlape jim to celkem slušně.

Autor recenze:
7,5 / 10

Redakce:
zatím nehodnoceno

7,2 / 10





Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page