Jason Richardson

The New Reign (EP) (2007)
A Higher Place (2009)
The Discovery (2011)
Tomorrow We Die Alive (2013)

BORN OF OSIRIS - The Discovery

Máme tu další avizovanou „pecku“ od Sumerian Records a hned na začátek předesílám, že snaživé vydavatelství opět ťalo do živého. „The Discovery“ sice přímo neposouvá hranice hudby, ani nepřináší nic, co bychom dříve neslyšeli, ale přesto lze novinku od BORN OF OSIRIS považovat za nadprůměr a doporučit ji fanouškům deathcoru, nebo technického death metalu jako kvalitní zboží.

BORN OF OSIRIS

Hutný zvuk, rychlostní a rytmické zvraty, tvrdost materiálu a dvojice hromových vokálů řadí BORN OF OSIRIS do stejné váhové kategorie, jako jsou ALL SHALL PERISH, WHITECHAPEL, OCEANO, DESPISED ICON a další podobně „dojemné, melodické“ spolky, zabývající se kombinováním deathmetalové řezničiny a sekaných kytar. Naši mladíci z Illinois uvedeným diktátorům zdatně konkurují a daří se jim tak úspěšně zčeřit pomalu zahnívající deathcorové vody. Ve studiu se kapele povedlo zachytit nespoutanou živelnost, namíchat ve správném poměru všechny důležité žánrové ingredience a výsledný produkt nezní nudně ani triviálně a opakovanými poslechy je stále čeho se chytat.

Na albu není nijak extra progresivní nebo náročné preludování, ale na druhou stranu ani opakující se jednoduché a zapamatovatelné refrény. Počínaje úvodní peckou „Follow The Sign“ je prioritou tepající brutalita, provázená špetkou té matematiky s tím, že intenzivní masáž pouze občas decentně odlehčí optimistické klávesové motivy nebo polo elektronické introdukce/mezihry, které celku velmi prospívají a odlišují BORN OF OSIRIS od žánrových souputníků. Skladby většinou netrvají dlouho a málokdy se jejich délka přehoupne přes hranici čtyř minut, ale během každé se odehraje dostatek zvratů a divokých variací. „Singularity“, „Two Worlds Of Design“ nebo „Recreate“ jsou excelentní kousky. Ovšem abych jenom nechválil, tak se zdviženým obočím poukazuji na nepěkně překombinovanou závěrečnou „Behold“, která na desce snad ani nemusela být.

Každopádně je třeba ocenit pokrok, který BORN OF OSIRIS od minulého „A Higher Place“ učinili. V současnosti jsou na tom lépe skladatelsky, vylepšili produkci, na albu se zadařil nezvykle lahodný plastický zvuk a vzhledem k tomu, že aktuální „The Discovery“ je teprve druhý pořádný studiový zářez, tak posouvá kapelu v technicko-brutálního oblasti na překvapivě vysokou pozici.

BORN OF OSIRIS to hrnou celých padesát minut sympaticky pod tlakem a jejich intenzivní dávka propracovaného deathcoru nemá mnoho hluchých nebo slabších míst. „The Discovery“ je zkrátka solidně odvedená a nadprůměrná práce, kterou jako fanda moderního metalového rámusu vítám s otevřenou náručí, a tak bez váhání tasím vysoké hodnocení.

Sicky

Zveřejněno: 27.4.2011

27.4.2011

Když se vám podaří zvyknout si na řekněme poněkud netradiční klávesy, tak vás čeká zajímavý příspěvek do současné metalové mlýnice. BORN OF OSIRIS jedou na vlně současného kovového zvuku, což ani nehodlají nijak maskovat. Snaha o osobitost se cení, i když občas na mě působí trochu křečovitě. Albu by rozhodně prospěla i kratší stopáž.

[6,5 / 10]
Správný poměr deathmetalové tvrdosti, kostrbatých rytmů, kytarových kejklí a živelné energie.

8 / 10