Sobota
16.12.2017
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
2011

Vydavatel:
XL Recordings

Stopáž:
54:36

Produkce:
THE HORRORS

1. Changing The Rain
2. You Said
3. I Can See Through You
4. Endless Blue
5. Dive In
6. Still Life
7. Wild Eyed
8. Moving Further Away
9. Monica Gems
10. Oceans Burning

Faris Badwan
zpěv

Joshua Hayward
kytara

Tom Cowan
klávesy

Rhys Webb
baskytara

Joseph Spurgeon
bicí

The Horrors (EP) (2006)
Strange House (2007)
Primary Colours (2009)
Skying (2011)
Luminous (2014)
V (2017)

THE HORRORS - Skying

Takže THE HORRORS potřetí. Na téhle kapele je sympatické, že na každém albu zní úplně odlišně od toho předchozího, přesto si pokaždé udržuje jednolitý a sevřený ráz. Zatímco uřvaný debut roztrhal britskou scénu na cáry jako mladý bohémský excentrik poslední výtisk bulvárního deníku The Sun, byla dvojka „Primary Colours“ jednoznačně umělečtějším a vážnějším albem, které nabízelo jak chladnou ponurost upozorňující na odkaz legendárních JOY DIVISION, tak větší hudební rozvahu, klaustrofobickou atmosféru a samozřejmě nemalé množství psychedelie. Třetí album je opět jiné – pozvolná tempa byla zachována, psychedelie rovněž, ale jakoby do jejich tvorby začaly prostupovat první  paprsky jižního slunce a určitá fatalistická zasněnost. Veškerý nihilismus „Primary Colours“ je tedy rázem pryč, THE HORRORS mají letos totiž příjemnější náplň. 

THE HORRORS

Když mluvím o jižním slunci, nemám samozřejmě na mysli různé dovolenkářské destinace u středozemního moře, spíše letní pláže v jihoanglickém Brightonu plné podivných uměleckých existencí, kde se dotyčným po požití psychotropních látek dostavují nejrůznější vize, příběhy a sny, a to aniž by museli opustit své plážové stanoviště. Nová deska THE HORRORS je jako zlatavý sen o dlouhé procházce po rozpálené Sahaře. Se všemi oázami, studnami, exotickými dívkami i příjemným vánkem, samozřejmě. Sen, ze kterého se člověku ani nechce probudit. THE HORRORS letos totiž vylezli z černého kanálu a opěvují více než cokoliv jiného manchesterskou scénu osmdesátých let. Už dlouho jsem neslyšel album, které by znělo více spjatě s britskou indie scénou tohoto období.

Stejně jako předchůdce není „Skying“ dílem, jehož kvality objevíte bezprostředně po prvním poslechu. Vlastně to u podobných psychedelických děl není věc zas až tak lehce možná. Šlo by zde totiž vyjmenovávat všechny inspirační zdroje počínaje NEW ORDER, THE SMITHS, STONE ROSES a konče třeba u SUEDE nebo THE VERVE, ale to všechno by bylo velmi zjednodušené. THE HORRORS své předchůdce bohapustě nevykrádají. Všechno zásadní co bylo v historii ostrovního rocku posledního čtvrtstoletí vyřčeno dle mého názoru posouvají někam dál, nebo chcete li ještě upřesnění - opracovávají si to k obrazu svému. THE HORRORS si zachovávají vlastní výraz, což je dáno specifickou barvou hlasu Farise Badwana, ale i osobitým a častým využíváním klávesových ploch, které se zde staly jedním z poznávacích znamení jejich tvorby. Klávesy zhusta prostupují všemi zasněnými songy a žhnou jako polední červencové slunce do tváří všech plážových ospalců zakletých do svých houpavých snů.

Celkově tedy dobrá nahrávka s mnoha inspiračními zdroji v minulosti, ne tak dechberoucí a neprůstřelná jako předchozí album „Primary Colours“, ale spíš oddechová a příjemně uzívaná - prostě britská indie popina jak se patří.

Nejlepší skladba: „Dive In“.


Stray
Stray

Zveřejněno: 27.7.2011



Názory redakce
Dalas
27.7.2011

Chvíli to trvalo, ale já jsem nakonec spokojený. Zatím sice ne natolik, jako z předchozího skvělého alba, ale i tak lze na vývoji THE HORROS ocenit schopnost věrně zachytit atmosféru několik málo desítek let nazpět.

Zklidnění bylo poměrně očekávané, stejně tak příklon k větší náladovosti a psychedelii. Na partě kolem Farise Badwana se mi už od jejich počátků líbí, jak umí účelně pracovat s triviálními linkami a jak to umí kolikrát šikovně maskovat velkorysými aranžmá. Je to jejich hra s námi posluchači a já osobně ji opět velice rád podstoupím.

Nejlepší skladby: „I Can See Through You“, „“Still Life“, „Moving Further Away“

[7,5 / 10]


Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page