Slither (2000)
Last Of The Sane (2001)
To The Death (2009)
Neutralize The Threat (2011)
Salvation Of Innocents (2014)

EARTH CRISIS - Neutralize The Threat

V polovině devadesátých let začali HC scénu ovlivňovat „nové“ kapely, které se zvukově i skladatelsky odlišovaly od rychlého a jednoduchého, punkem dost ovlivněného „oldschoolu“. Skupiny jako REFUSED, SNAPCASE, BIOHAZARD, VISION OF DISORDER, SHELTER, PRO-PAIN nebo právě EARTH CRISIS začaly krom tradičně politicky angažované textové složky více řešit i tu hudební a pomohly tak vytáhnout hardcore řežbu z kanálu „DIY“ undergroundu.

EARTH CRISIS

Hardcore bylo vždy v první řadě o síle a razanci než o technice, sólování nebo vysoko položeném zpěvu a EARTH CRISIS jsou toho esenciálním příkladem. Angažovanost v kampani za práva zvířat, straight edge, vegetariánství a permanentní naštvanost však v jejich případě od počátku provází chuť zahrát hutný a zabijácký kytarový riff. U této kapely to bylo odjakživa spíše střední tempo s důraznou rytmikou a rozzuřeným zpěvákem, což jim konec konců zůstalo až do dnešních dnů, ale pro EARTH CRISIS bylo vždy důležitější strážit pokladnici tradičních HC hodnot než blouznit v experimentech, i když drobná snaha o vývoj tu (na albu „Slither“)přeci jen byla.

Když někdy kolem roku 2002 kapela oznámila přerušení činnosti, vypadalo to, že se za nimi nadobro zavře voda. Předloni se však na trhu nečekaně objevila deska „To The Death“ a ukázalo se, že Scéna na své hrdiny nezapomněla. EARTH CRISIS při svém návratu samozřejmě nemohli jinak, než jít přímo ke kořenům a připomenout mladým ty pravé ideály ryzího hardcoru. Comebackové album našlo odezvu a není tedy ani překvapivé, že tu letos máme jeho pokračování.

„Neutralize The Treat“ dle očekávání pokračuje v čisté linii. Skupina neztratila razanci ani odhodlání, z novinky je jako vždy cítit naštvanost, ale také fakt, že EARTH CRISIS vyzráli hudebně i lidsky. Je zřejmé, že dnes již vyhraná kapela dokáže sestavit skladbu, která je sice jednoduchá, úderná, ale nezní naivně ani banálně. Konec konců důrazný kytarový riff v titulním kousku mluví jasnou řečí a drtivý válec „100 Kiloton Blast“ taktéž. EARTH CRISIS jsou si jisti svým postojem, neřeší aktuální trendy a s klapkami na očích se valí vpřed se zaujetím sobě vlastním. Údernou hudbu korunuje hromový vokál Karla Buechnera, který má v současnosti snad ještě větší sílu, než v počátcích kariéry a textový koncept řešící otázku, kdy člověk může vzít právo do svých rukou, k ní padne jako ulitý.

Dá se říct, že „Neutralize The Treat“ rozvíjí legendu EARTH CRISIS a úspěšně navazuje na to nejlepší z jejich historie. Pravověrné HC s pomalejšími, hutnými riffy a silovými bicími občas okoření lehčí ozvěny sludge, dojde ale i na nějaké to sólo a celkově je album proti starším deskám vyzrálejší. Pomalé pasáže mohou připomenout CROWBAR, některé výpady a frázování ve zpěvu nemají daleko k SICK OF IT ALL a nalézt lze i jisté odkazy na tvorbu HATEBREED. A přesně mezi těmito legendami mají i EARTH CRISIS svoje místo. Mohou si v klidu vzít, co jim patří a po zásluze užívat svůj legendární status.

Sicky

Zveřejněno: 20.7.2011

„Neutralize The Treat“ rozvíjí legendu EARTH CRISIS a úspěšně pokračuje v tom nejlepším z její historie.