Bleeding Profusely (2001)
Masticate To Dominate (2003)
Promo (demo) (2006)
Orgy Of Murder (2011)
Destined To Violate (2014)

GORGASM - Orgy Of Murder

Pod dojmem nedávného koncertního zážitku z útrob žižkovského obýváku u Modré Vopice dáme společně druhou šanci horké novince od amerických GORGASM. Obsah třetího řadového záznamu „Orgy Of Murder“ jsem zběžně prostudoval již krátce po datu vydání, nicméně brzy jsem ho se slovy o marné snaze překonat zcela zásadní debut „Bleeding Profusely“ odložil hezky zpět na zaprášenou poličku. Až zdařilá live performance čtveřice z Lafayette ve mně zasela sžíravé sémě pochybnosti o oprávněnosti tak rychlého soudu.

GORGASM momentálně prožívají comeback, neb se na scénu vrací po dlouhých osmi letech od vydání vřele přijaté dvojky „Masticate To Dominate“. Současná sestava čítá jediného pamětníka starých časů, a sice kytaristu/vokalistu Damiana Leskiho, ostatní členové jsou vesměs náplava ze stylově zpřízněných HUMAN FILLETED či SARCOPHAGY. V řadách kapely tedy chybí (s výjimkou Leskiho) nějaká výrazná osobnost, jakou byl třeba guru USBDM drummingu Dave Culross, jenž v pozici hostující kapacity usedl za soupravu při příležitosti nahrávání „Bleeding Profusely“. Když už jsme u té obsluhy bicích nástrojů, je třeba zmínit, že aktuální bubeník Kyle Christman (jinak kytarista/vokalista HUMAN FILLETED a zároveň persona stojící za one-man projektem PURULENT INFECTION) na „Orgy Of Murder“ místy předvádí údržbářskou práci a za výkony svého slavnějšího předchůdce zaostává o celé desítky koňských délek.

GORGASM

Pro charakteristiku kytarových partů však musíme častěji volit slova z kategorie pozitivních. Samozřejmě, tvůrčí duo Leski/Saylor se i tak nevyhne jasně tuctovým slamovacím předělům (to ale není v žánrovém kontextu nic překvapivého), nicméně na druhou stranu nabídne i několik chuťovek, jaké reprezentují třeba old-schoolově zabarvené riffy v „Axe To Mouth“. Co mi na „Orgy Of Murder“ tak trochu schází je chytlavost, tedy atribut, kterým se GORGASM v kategorii USBDM dokázali odlišit od drtivé většiny konkurence. Ano, jakkoli zvláštně to může znít, obě předešlé desky kapely jsou i přes svoji obludnou hrubozrnnost jasně hitové záležitosti. I „Orgy Of Murder“ nabízí hned několik takových momentů (slyšte třeba „Infection Induced Erection“), celkově však v tomto ohledu za prvními dvěma záznamy GORGASM zaostává. To vokály naopak dosahují velmi slušné úrovně, ač jsou okrajové až běda, nesklouzávají k oněm přízemním, maximálně nečitelným polohám.

Závěrem mi dovolte několik poznámek k textové stránce věci. Stačí letmý pohled na tracklist a je zcela jasné, že i GORGASM se ve svých verších neubránili klišé, vesele košerují jednu zdechlinu za druhou a s úchylností sobě vlastní detailně rozebírají ty nejzvrácenější možné lidské choutky. Inu, nedá se nic dělat, i tahle věc k žánru svým způsobem patří (čest ale kapelám, které ve svých textech rozebírají mnohem smysluplnější záležitosti).

GORGASM natočili celkem slušnou brutal death metalovou desku, nedokázali se však vyhnout nudnějším momentům a v celkovém kontextu za svými tvůrčími začátky jednoznačně zaostali. Po osmi letech jsem od autorů „Bleeding Profusely“ a „Masticate To Dominate“ čekal mnohem přesvědčivější nahrávku.

GORGASM (logo)

Zveřejněno: 15.9.2011

6 / 10