Burning Love 7'' (2009)
Don't Ever Change 7'' (2010)
Songs For Burning Lovers (2010)
COLISEUM/BURNING LOVE Live At The Atlantic Split Series (2011)
Rotten Thing To Say (2012)

BURNING LOVE - Songs For Burning Lovers

BURNING LOVE hrajú stoner metal zrýchlený na maximum, ktorý riedia punkovou priamočiarosťou a energiou extrémneho hardcoreu. Inšpirovaní kapelami ako KYUSS a inými kráľovnami púšte, „vypožičali si“ bluesové cítenie a schopnosť napísať jednoduchú, ale zaujímavú melódiu. Vykročili vpred, aby svetu ukázali svoju verziu výbušného „punku“. Tá je tvrdšia ako v prípade WOLVES LIKE US a svižnejšia a „rokenrolovejšia“ ako u COLISEUM.

BURNING LOVE

Nečakajte „artsy“ prístup, ale priamy fľusanec do tváre, odvrátenú tvár Toronta a vztýčený prostredníček všetkým kvázi-punkerom, presne tak, ako to svojho času robili BLACK FLAG. Napriek tomu všetkému by ste dnes variabilnejšíu a nápaditejšiu punkovú nahrávku našli len veľmi ťažko. BURNING LOVE sú síce ešte mierne spútaní konvenciami (v čom tkvie aj ich najväčší nedostatok), ale ak na ďalšom albume vypustia to staré bluesové kúzlo, ktoré je schované pod nánosmi „archetypálneho punk and rollu“, a darujú ešte väčší priestor gitarovým harmóniám, máme byť na čo zvedaví.

Myslím, že by sa patrilo spomenúť, že BURNING LOVE (názov si požičali od piesne Arthura Alexandra, ktorú preslávil Elvis) vznikli ako vedľajší projekt temných hardcore vládcov CURSED, respektíve ich speváka Chrisa Colohana a stonerrockových OUR FATHER. Tento fakt by na popis tvorby BURNING LOVE v podstate stačil. Po rozpade vyššie menovaných sa z nich stala regulárna kapela, ktorá vzápätí začala sypať jeden sedempalec za druhým a samozrejme dravo koncertovať – napríklad s takými NAILS, CONVERGE, TRAP THEM alebo COLISEUM, s ktorými si už stihli vystrihnúť aj jeden „živák“.

Ale späť k hudbe. „Songs For Burning Lovers“ dominuje ohromné nasadenie kapely, ktoré je cítiť z každej sekundy nahrávky. Chrisov burácajúci vokál, zborové refrény, stoner-bluesové vyhrávky v nadsvetelnej rýchlosti (skúste si pri počúvaní takej „Don´t Ever Change“ predstaviť tú skladbu omnoho pomalšiu a máte EYEHATEGOD ako vyšitý) a jedna ruka spustená na klávesoch, ktoré zvýrazňujú priamočiary rytmus.

BURNING LOVE sú vysoko horľavá zmes lásky k punku a pravekému rocku. Nič viac a nič menej. Ale na to, aby nakopali zadok vašim obľúbencom a troška vám poprehadzovali top rebríček to bohate stačí!

Phill

Zveřejněno: 7.10.2011