Navene Koperweis

Animals As Leaders (2009)
Wave Of Babies (singl) (2010)
Weightless (2011)
The Joy Of Motion (2014)

ANIMALS AS LEADERS - Weightless

Druhé album, pod kterým je podepsán virtuózní čokoládový sympaťák Tosin Abasi jde stále dál od djentového proudu. Je znát, že Tosin nechce být jen součástí bubliny, co nabotná s nějakou stylovou vlnou a zase splaskne, jakmile se metalová mládež přeorientuje na novou hudební módu, která bude zákonitě po trendu „džn džn“ kapel následovat.

ANIMALS AS LEADERS

Vůdčí osobnost ANIMALS AS LEADERS na novém albu svoji trojčlennou družinu vede spíše hlouběji do vod progresivní kytarové hudby. Nové skladby jsou opět o několik kroků dál od djentových pravidel, i když i tuto složku na nové desce naleznete. Mnohem více se snaží dokořenit celek různými epickými kudrlinkami, obohacujícími zvuk, pracují s dynamikou, popřípadě dolepují další a další žánrové vrstvy. Zcela nový je emoční náboj, který album více kaboní do temnějších a sytějších odstínů.

Nezanedbatelnou stránkou je i Tosinova sólová kytara, která je široce rozkročena přes ambientně zamlžené jemné plochy, jazzrockové brnkání, „meshu“ zařezávání a heroická sóla se silným tlakem na melodii, která ctí klasiky metalové kytary. Vše je však zasazeno do současného kontextu a to je asi největší deviza ANIMALS AS LEADERS, neboť i oldschoolové motivy dokáží velmi zručně omítnout vrstvou, která nekonverguje k rockové prehistorii. Samostatnou kapitolou jsou rovněž pro Tosina již typické tapovačky, které přes efektovou smyčku hojně používá jako součást rytmického víru a vrství na ně další motivy. Velmi často podobné prvky kloužou po ploše kytary až k někam k živočišné elektronice.

ANIMALS AS LEADERS

Stejně jako na minulém „Animals As Leaders“ hrají důležitou úlohu elektronické prvky, které vykvétají ve formě zbustřené rytmiky, tanečně působících beatů i zajímavě postavených ruchů, jež obepínají kytarové linky a dodávají tak tomuto trojlístku jeho charakteristické zabarvení. Rozdíl je oproti debutu pak hlavně v tom, že druhé album už nemá tak silný moment překvapení. Kapela se také na novince zbavila motivů, které měly tendenci se zarýt pod kůži již napoprvé, a vyžaduje mnohem více poslechového času. Je jako dobré víno - musí dozrát.

Zveřejněno: 2.3.2012

Méně hitových momentů a více temné atmosféry uvnitř stále výtečné instrumentální metalové moderny.

8 / 10