Waste 'em All (2003)
Hazardous Mutation (2005)
The Art Of Partying (2007)
Massive Aggressive (2009)
The Fatal Feast (2012)

MUNICIPAL WASTE - The Fatal Feast

Americká kapela MUNICIPAL WASTE se v průběhu uplynulých deseti let vypracovala do pozice stálice a dnes již ve svém ranku patří k zavedeným pojmům. Příznivci jejich thrashmetalového retra, respektive té podoby thrashe, kdy tento styl upaluje směrem do oblastí vysokorychlostního hardcore, tolik typického pro americkou klubovou scénu poloviny osmdesátých let, můžete znovu zbystřit.

MUNICIPAL WASTE

MUNICIPAL WASTE se totiž doslova vzhlédli ve čtvrtstoletí staré skejťácké subkultuře a předávají odkaz legendárních kapel typu S.O.D., NUCLEAR ASSAULT (na novince se objevuje coby vítaný host John Connelly), D.R.I., SUICIDAL TENDENCIES nebo třeba i ANTHRAX, dalším generacím. A už vůbec nemluvím o jejich obsesi v splatter komiksech, kde se to hemží všelijakými zombíky a mrtvolami, kterými pouze dotvářejí vizuální stránku svých děl k dokonalosti – teď mluvím zejména o velmi povedeném coveru letošní novinky.

Zbrusu nové album „The Fatal Feast“ je jejich debutem u velkého vydavatelství Nuclear Blast, celkově však již pátou kolekcí. MUNICIPAL WASTE zde útočí svými osvědčenými zbraněmi a na ploše něco málo přes půlhodiny doslova rozpoutávají bezskrupulózní ultrarychlé peklo napěchované hromadou riffů, temp a vysokofrekvenčního mluvozpěvu, tolik typického pro všechny ty výše zmíněné americké party osmdesátých let. Mantinely jejich hudby jsou sice pevně dány nezpochybnitelným obdivem k metalovému stylu, který tu již před více než čtvrtstoletím řádil, avšak v jejich podání toto pevně dané omezení všech vyjadřovacích prostředků nepůsobí nikterak hloupě nebo zastarale, byť nepřináší a ani nemůže přinášet zhola nic nového.

Pokud máte rádi rychlou a tvrdou hudbu pohybující se někde na hranici thrash metalu a hardcore, a zejména tu její podobu jaká se hrála v osmdesátých letech, pak budete spokojeni. Nová nahrávka, stejně jako ty čtyři předešlé, obsahuje řádně nabušenou razantní směsku skladeb, které si to upalují start - cíl, aniž by zapochybovaly nad skutečným letopočtem. MUNICIPAL WASTE prostě milují to, co hrají a toho je třeba si cenit – hrají to dobře.

P.S.: Jediná výhrada. Možná bych uvítal, kdyby se členové této kapely na fotografiích více smáli. Bylo by to totiž v rámci jejich hudby více k věci.

Zveřejněno: 13.4.2012

Dobře zvládnuté thrash metal / hardcore retro oblibující hudební dění, které doplňovalo v osmdesátých letech americkou skate-boardovou scénu. U mne pohoda.