Fabio Bartoletti

Flavio Marun Cardozo

Maurizio Montagna

Sinful Star Necrolatry (demo) (2007)
Obeisance Rising (2012)

HIDEOUS DIVINITY - Obeisance Rising

Bylo to někdy v roce 2006, kdy kytarista Enrico Schettino opustil řady tehdy ještě poměrně neznámých HOUR OF PENANCE (konkrétně se tak stalo po albu „Pageantry For Martyrs“) a přesunul se ze slunných Apenin rovnou do srdce studeného Norska. Na BDM však rozhodně nezanevřel, brzy zformoval projekt HIDEOUS DIVINITY a v roce 2007 se znovu připomněl prostřednictvím výtečného demo snímku „Sinful Star Necrolatry“ (na nahrávce se podílel vokalista Carlos Mastantuono a na bicí stoličku usedl starý známý Mauro Mercurio, zbylé strunné nástroje samozřejmě ovládl náš jmenovec nechvalně proslulého kapitána, jenž nedávno zakotvil svou bárku hluboko ve skalách ostrova Giglio). Obě skladby z dema byly znovu nahrány a jsou součástí tracklistu debutového alba, v pořadníku je konkrétně naleznete pod čísly devět a deset.

Po dlouhých letech rozjímání HIDEOUS DIVINITY konečně podepisují u Unique Leader Records a vydávají svou první plnohodnotnou desku „Obeisance Rising“. Troufám si konstatovat, že pokud nedáte dopustit na alba typu „Oracles“, „The Vile Conception“ nebo „Bedtime For Mercy“ a ještě k tomu si myslíte, že FLESHGOD APOCALYPSE, HOUR OF PENANCE i NATRON už mají svá nejlepší léta za sebou, bude pro vás debutový záznam HIDEOUS DIVINITY tou pravou vzpruhou.

Nejprve si stručně shrňme základní fakta: Itálie, BDM, 16th Cellar Studios, Stefano Morabito, vazby na HOUR OF PENANCE. Máme tedy znovu tu čest s moderním, precizně vyprodukovaným a instrumentálně bezchybným materiálem, chytře balancujícím kdesi na pomezí evropského a zaoceánského death metalu? Ano i ne.

HIDEOUS DIVINIY

HIDEOUS DIVINITY nezapřou vliv současných evropských kapel (opět mě napadají polští tech/death metaloví kouzelníci LOST SOUL), nicméně, třeba na rozdíl od aktuálních HOUR OF PENANCE, přeci jen trochu více směřují k americkým břehům. Inspiraci DEEDS OF FLESH, HATE ETERNAL nebo NILE lze jen těžko popírat, stejně tak jako občasné odkazy na rohaté duo INCANTATION / IMMOLATION. Ukázkovým důkazem budiž třeba riff zhruba v polovině „A New Hope Of Worms“ jenž evokuje náladu „Majesty And Decay“, mocného to záznamu, s nímž se nerozlučné duo Vigna / Dolan po deseti letech od vydání „Close To A World Below“ znovu vrátilo na death metalový trůn (stejný dojem navozují pasáže v „Summoning Fists To Heaven“). Právě tyto zatěžkané, epicko-atmosférické předěly představují to pravé koření desky a zároveň ji odlišují od současné, místy tak trochu instantní žánrové produkce. Společně věřme, že vliv sírou prostoupené atmosféry na další desce ještě mnohem více zesílí, ostatně i sám Schettino kdysi někde prohlásil, že by chtěl budoucí tvorbu HIDEOUS DIVINITY přiblížit až někam na hranici zapovězených teritorií, kde vládnou pevnou rukou kapacity typu ULCERATE nebo PORTAL. To jsou ovšem hodně silná slova a velmi vysoké cíle, osobně však hořím nedočkavostí, s jakou úspěšností se s nimi vůdčí osoba HIDEOUS DIVINITY popasuje.

Důkaz, že italská tech/brutal/death metalová scéna zatím neztrácí na síle ani přesvědčivosti slyší na jméno „Obeisance Rising“. Navzdory tomu, že HIDEOUS DIVINITY plně reprezentují současný italský BDM, dokázali do žánrové pokladnice přinést i něco nového, na mysli mám jednak zmiňovaný cit pro atmosféru, ale i divokost a nespoutanost, kterou třeba u aktuálních HOUR OF PENANCE nahradila až příliš dokonalá organizovanost a chladná strojová přesnost. Velmi přesvědčivý debut.

HIDEOUS DIVINITY (logo)

Zveřejněno: 24.7.2012

Důkaz, že italská tech/death metalová scéna zatím neztrácí na síle ani na přesvědčivosti, slyší na jméno „Obeisance Rising“. Navzdory tomu, že HIDEOUS DIVINITY plně reprezentují současný italský BDM, dokázali do žánrové pokladnice přinést i něco nového. Na mysli mám především cit pro atmosféru, ale i divokost a nespoutanost, kterou třeba u aktuálních HOUR OF PENANCE nahradila až příliš dokonalá organizovanost a chladná strojová přesnost.

8 / 10

7,8 / 10

s kapelou HOUR OF PENANCE: