Burning Love 7'' (2009)
Don't Ever Change 7'' (2010)
Songs For Burning Lovers (2010)
COLISEUM/BURNING LOVE Live At The Atlantic Split Series (2011)
Rotten Thing To Say (2012)

BURNING LOVE - Rotten Thing To Say

Ach, tá prehnaná medializácia. Stretávame sa s ňou takmer pri každej novej kapele z „hornej dolnej“ a v súčasnosti sa dotýka už aj štýlov, ktoré sa voči takýmto praktikám trhu otvorene vymedzujú a neraz bohorovne velebia DIY etiku (viď svojho času bizarné nihil-crustové bandy, ktoré sa v súčasnosti tlačia napríklad do Pitchforku). „Hype" je vskutku dvojsečná zbraň - kapele mnohokrát viac uškodí ako pomôže. S týmto malým problémom sa na svojej druhej dlhohrajúcej platni museli vysporiadať aj BURNING LOVE. Po skvelom debute boli do nich vkladané zrejme až príliš premrštené nádeje. Klamem... Tých problémov bolo omnoho viac.

BURNING LOVE

Za prvé, BURNING LOVE sú od počiatkov skupina „toho chlapíka z CURSED“ (respektíve jedného z najlepších spevákov v extrémnom hardcore Chrisa Colohana). Za druhé (teraz príde odvážne hypotetické tvrdenie), bez Chrisa by o BURNING LOVE v čase ich začiatkov nikto ani nezakopol. Keďže nárek za náhlym odchodom CURSED zasiahol celú scénu, BURNING LOVE mohli mať pre niekoho štatút akejsi lacnej kompenzácie časov zašlej slávy „prekliatych“.

Prvý album na Deranged, druhý, aby sa nepovedalo, na Southern Lord. Ďalší vyjde na ... (doplňte, ak si trúfate). Greg Anderson, bosorák zo SUNN O))), sa nikdy netajil svojím obdivom ku CURSED a katalóg jeho vydavateľstva tak v poslednej dobe aj vyzerá. Preto nebolo žiadnym veľkým prekvapením, že sa Greg chopil príležitosti a Chrisa so zbytkom jeho novej kapely si okamžite omotal okolo prsta. BURNING LOVE medzitým žali jeden úspech za druhým (Exclaim!: The Number 2 Punk Album of 2010 plus halda vydarených koncertov s tými najexkluzívnejšími menami) a skladali materiál pre „Rotten Thing To Say“.

A teraz to podstatné: Podarilo sa kapele predčiť očakávania po solídnom debute, alebo sme opäť raz všetci naleteli a bude nasledovať tvrdé zaucho? Žiaľ, tentokrát to nebude ani na facku, avšak čo je horšie, „Rotten Thing To Say“ nie je žiadny punkový opus magnum.

Doska priamo nadväzuje na postupy nastolené na „Songs For Burning Lovers“. Veľkým plusom je vyslobodenie „stoner-bluesového krakena“, ale namiesto toho, aby tento element chlapci využili vo svoj prospech a dodali skladbám väčšiu dynamiku, na moje zhrozenie sa často začínajú utápať v jalových sólach, ktoré postrádajú akýkoľvek nosný nápad.

Na albume našťastie nechýbajú úderné punk-hardcorové šlágre („Superstisious Friend“, „Hatefull Comforts“, alebo nasraná „Tremors“), ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že obdobne skvelé hudobné metódy som už niekde počul (áno, u CURSED!!!). Takže, máme tu obstojné stoner-rockové ťahy skĺbené s hardcorovou živočíšnosťou, pričom táto „fúzia“ zjavne nie vždy funguje tak, ako by mala. No keď sa to podarí, výsledok stojí za to! Príkladom takéhoto gejzíru čistej energie sú splašená „No Love“ alebo „Damage Case“, seriózne znejúca ako zrážka CURSED a EYEHATEGOD.

BURNING LOVE

Nových BURNING LOVE je aj napriek uvedeným skutočnostiam ohromná škoda. Takejto hudbe jednoducho svedčí chytľavosť a energia, a keď sa tieto nosné zložky vytratia, zostávajú len priemerné (a síce) slušne napisané skladby. Po čase sa „Rotten Thing To Say“ celkom dostane pod kožu, ale žiadne prekvapenie sa už nekoná. Toho sme sa dočkali pred dvoma rokmi pri ich debute, ktorý zatiaľ zostáva neprekonaný.

Phill

Zveřejněno: 7.8.2012

BURNING LOVE sa na „Rotten Thing To Say" prezentujú tak, ako sme u nich zviknutí. Škoda, že bez počuteľnej pridanej hodnoty.