Demo-niac (1999)
Intense (2002)
Cold Bloodred Murder (2002)
Where Sinners Bleeed (2006)
Atrophied In Anguish (2012)

OBSCENITY - Atrophied In Anguish

Ja už by som fakt rád zrecenzoval nejakú novú, myslím z mladších ročníkov poskladanú kapelu, ktorá by ma presvedčila o tom, že aj ľudia narodení v období okolo vzniku death metalu dokážu ten štýl precítiť a podať v jeho esenciálnej, surovej, neľútostnej forme. Melodickejších či „ó, tak strašne technických“ mladých deathmetalových kapiel je dosť, o to nič, ale pokiaľ ide o death metal vážne od podlahy, tak sa väčšinou melie materiál dávno predžutý „klasikmi“. Vznikajú zlé „podobizne“, niekedy len karikatúry dobrých brutálnych bánd, k tomu so syntetickým zvukom bez farby, chuti a zápachu, a nakoniec to „starci“ nakladajú mlaďochom – tento rok to vidno obzvlášť zreteľne – ASPHYX, CANNIBAL CORPSE, DYING FETUS, DAWN OF DEMISE a iní.

OBSCENITY

Ďalšou zaslúžilou, dalo by sa dokonca povedať „veľmi starou“ európskou deathmetalovou záležitosťou sú OBSCENITY zo severonemeckého Oldenburgu. Pamätníci budú vedieť, že zvlášť albumy z rokov 1996 – 2000 patria k špičke vtedajšej európskej scény, a dvojnásobne to platilo pre scénu nemeckú, kde kedysi proti kapelám na tejto úrovni hrali výraznú presilovku rôzne „agro death metaly“. Odvtedy samozrejme nemecká scéna hlavne v oblasti BDM urobila riadny krok vpred, mená ako DESPONDENCY a zvlášť DEFEATED SANITY hovoria samé za seba. V porovnaní s týmito brutálnymi a technickými záležitosťami sú OBSCENITY, voľakedy dosť pochopiteľne radení do brutálneho death metalu, skôr klasickejšou deathmetalovou bandou, to, že o sebe dali opäť vedieť po dlhých šiestich rokoch, je každopádne jedine dobre.

Čistokrvný, ostrý a mohutný, pochmúrny death metal, to je hudba, akú nemecké kvinteto prináša v desiatich aktuálnych skladbách. Mnoho klepačiek a stredných temp, občas valivé drvenie, hnané vpred skôr priamočiarymi gitarovými riffmi, mixujúcimi vplyvy americkej scény 90. rokov od Floridy po Buffalo, a európskej školy 90. rokov. Hudobne si teda môžete predstaviť nárezy v štýle MALEVOLENT CREATION, čiže do extrému dotiahnuté a do deathmetalového zvuku zabalené „slayerovské“ riffy, nejaké tie pasáže v duchu klasických albumov CANNIBAL CORPSE, a to celé v kombinácii s dramatickou atmosférou raných SINISTER. Domyslite si k tomu kvalitné a dosť melodické sóla, pomerne širokú paletu gitarových vyhrávok až kdesi k trilkom na spôsob BROKEN HOPE (alebo ORIGIN, ak chcete), „barnesovský“ vokál nového speváka, ktorým je floridský rodák Jeff Rudes, dobrý zvuk a pre žáner typický obal, a máte tu death metal ako víno.

Niekto by povedal „old school“, ja tento termín nemám rád, zvlášť v niektorých konkrétnych súvislostiach. Skrátka death metal so všetkým, čo k tomu patrí. Klasické podanie žánru, ale skôr ťažší kaliber. Fanúšikovia spomenutých kapiel, ako aj vecí typu INIQUITY, AVULSED, DERANGED a podobne, ak ste OBSCENITY doteraz obchádzali – stávajú sa aj horšie veci –, teraz im už šancu dajte.

Zveřejněno: 21.9.2012

Poriadny death metal z Európy. Je to v dnešnej dobe málo? Nemám ten pocit.

8 / 10