The Mirror's Truth (single) (2008)
A Sense of Purpose (2008)
Sounds Of A Playground Fading (2011)
Siren Charms (2014)
Battles (2016)

IN FLAMES - Tokyo Showdown (Live)

Tak viděj, pane závodčí, takhle se dělaj živáky; stačilo by na úvod, doprostřed frknout playlist, nakonec zakulatit hodnocení a recenze hotová. Jak jednoduché a prosté, není - liž pravda? No, nebojte se, tak snadno nevyváznete, o další sérii mých lexikálních výpotků ochuzeni nebudete... Odbýt živák In Flames takto briskně by bylo neslušné a nevýslovně pitomé. Za prvé proto, že tahle skupina patří k největším současným metalovým fenoménům, za druhé proto, že její koncerty jsou už tradičně velkou atrakcí a za třetí proto, že Tokyo Showdown za těch pár slov stojí.

IN FLAMESJe to vskutku exemplárně odvedená prácička - a to jak ze strany muzikantů, tak ze strany technického týmu. Zvuk není žádný salónní (či spíše studiový) pudlíček, naopak je narozdíl od fredmanovsky cirkulárních řadovek pěkně zahuštěný a braný od podlahy. Tradičně šlapající kooperace sekernické tandemu Gelotte / Strömblad vyniká v tom těžším, avšak velmi čitelném zvukovém kabátci ještě lépe než na albech. Pánové to zkrátka mají brilantně sehrané - jak hutné nájezdy, tak obligátní hevíkovatá sóla. Poznávací známka v podobě ječícího Anderse Fridéna je trochu stažena do pozadí, nicméně jeho projev je stále zabijácký a stoprocentně jistý i v melodičtějších pasážích.

IN FLAMESRytmika ve složení Peter Iwers (basa) a Daniel Swensson (bicí) odvádí přesně to, co se od nich žádá - dává pánům kytaristům solidní oporu při jejich elektrických hrátkách. Iwersova basa se sice trochu topí v hloubkách, zato bicí - to není žádný falzifikát. Precizní v každém ohledu - pamětníci pražského koncertu se rádi zavzpomínají. Jen pověstné šílející japonské publikum poněkud postrádám, jó lidičky, v Akropoli, to byl jinší chlív!

Co dodat ke skladbám? The best of a navíc živě. Zazní vše podstatné, co göteborgští pyromani stvořili, navíc live provedení dodává skladbám zatracený příliv nové energie. Nehrozí tu pocit statičnosti a sebeopakování, který absolutně stihl poslední řadovku Clayman - všechny flákoty zní svěže a neotřele. Tedy - nezaměnitelný běs kdesi na pomezí melodického deathu a heavy / speed metalu s inklinací k tomu druhému...
Proč ten polopatický popis? Inu, proto, že fanoušci už dávno pilně šmejdí a shánějí Tokyo Showdown, tudíž eliminací dospívám k závěru, že už mě beztak čtou jenom neználci. A víte co? Sežeňte si ho taky!

Zveřejněno: 14.1.2002

Věru plamenný živák, má to takový odpal, až je radost zaposlouchat se. Jediné, co mi kazí radost je fakt, že zanedlouho po vydání alba spatřil světlo světa bootleg, který je zvukově ve velmi podobné kvalitě a s živákem si v ničem nezadá... Což je fakt k zamyšlení, pánové.

7,5 / 10

7,1 / 10