Blasphemous Cremation (EP) (2008)
Scapegoat (single) (2010)
Degeneration (single) (2012)
Vanquish in Vengeance (2012)
Dirges Of Elysium (2014)

INCANTATION - Dirges Of Elysium

Keď pred 25 rokmi John McEntee a Paul Ledney (vtedy obaja hrali v PROFANATICA) zakladali INCANTATION, asi netušili, že práve stavajú základný pilier jedného deathmetalového subžánru. A nebolo takého rituálu, ktorý by im ich vtedy ukázal ako kapelu, ktorá je v rámci temného a rúhačského death metalu (v 90. rokoch pohodlne usalašenom v BDM truhle) aj v roku 2014 stále vodcom a menom, ktoré musí padnúť v recenziách albumov väčšiny nasledovníkov. Zvlášť latinskoamerická, ale z výraznej časti aj austrálska či poľská deathmetalová scéna by bez existencie tohto infernálneho monštra vyzerala zrejme trochu inak.

INCANTATION sú v rámci death metalu pravdepodobne držiteľmi rekordu v počte členov, ktorí sa u nich vystriedali, zvlášť naživo, tak odoka je to niekoľko desiatok ľudí. Hlavným mozgom je však odjakživa John McEntee (gitary, od roku 2004 aj vokály), fungujúci najlepšie v tandeme s bubeníkom Kyleom Severnom, ktorý je tu s prestávkami dve desaťročia. Tretím do partie je od roku 2008 basgitarista Chuck Sherwood a v tejto zostave vznikol aj aktuálny deviaty, alebo vrátane „Upon The Throne Of Apocalypse“ desiaty album „Dirges Of Elysium“.

INCANTATION

Desať skladieb, skoro päťdesiat minút a hudba, pri ktorej pochopíte, prečo sú INCANTATION zásadnou záležitosťou. Ak by na svete existoval niekto, kto by riadne ulietaval na „blasphemous infernal occult death metale“ a nejakým zázrakom by až pri tomto albume zistil, čo sú John McEntee a spol. zač, došlo by mu, že všetky tie typické gitarové linky a temné nálady, ktoré tak obľubuje u svojich favoritov, majú pôvod práve tu a práve toto je spolok, od ktorého čerpajú stovky ďalších. INCANTATION si 25 rokov hrajú to svoje – priamočiary hutný staroškolský death metal s ponurou atmosférou, v podstate jednoduchý, striedajúci divoké náklepy a drvivé, surové, extrémne špinavé doomové valce. Možno trochu ako AUTOPSY, ale disciplinovanejšie, bez punkového prístupu k veci.

„Dirges Of Elysium“ je esenciou starej pochmúrnej a pekelníckej školy death metalu, dielom priamo z jej kolísky. Apokalyptické rýchle útoky, striedané pádmi do zničujúcej, ťahavo sa valiacej lávy, nabrúsené sóla, znepokojivé harmónie, skôr náznakovité, ale funkčné melódie – na niektorých miestach dokonca akoby „pozdravy“ PARADISE LOST z čias „Gothic“ a MY DYING BRIDE na „Symphonaire...“. K tomu hlboký, surový, často typicky ťahavý growling a na záver vyše šestnásťminútový rúhačský epos „Elysium (Eternity Is High)“, taká „metráková čerešnička“, akú si INCANTATION občas dopriali aj v minulosti.

Zveřejněno: 11.7.2014

Shnoff
10.7.2014