22.7.2018
FLESHBOMB - Reincarnated In Abomination

Je dobré, ak názov albumu vystihuje hudbu i kapelu. Nie vždy sa to podarí, moskovská kafiléria FLESHBOMB však trafila presne do čierneho stredu. Pred desiatimi rokmi debutovali s nahrávkou, ktorá ich dostala do už vtedy silnej prvej ligy ruského BDM, ale zakrátko zmizli kdesi v ničote. Sú však naspäť, znovu oživení v ohavnosti ako sa patrí.

V medziobdobí členovia FLESHBOMB nesedeli kdesi v kúte pri škrabaní kartošky, aj preto ich mená vidíte, prípadne ste ich mohli vidieť v ďalších po scéne známych pojmoch – BACK DOOR TO ASYLUM, ABOMINABLE PUTRIDITY, KATALEPSY, a napríklad aj v pražskej drvičke slamy EPICARDIECTOMY (ktorých aktuálny album celkom presvedčil aj mňa, má tá kapela na viac než len „let mí sí jór hemrs!“).

FLESHBOMB

„Reincarnated In Abomination“, to je ponuré pekelno-katastrofické intro a osem skladieb, klasicky opäť dokopy ani nie pol hodiny. Obsahom je veľmi dobrý a šťavnatý brutálny death metal vychádzajúci zo starších čias žánru, to znamená že nikto sa neutápa v prílišnom predvádzaní svojej technickej zdatnosti (ktorú tu tak či tak počuť) a zúčastneným je jasné, že prvými zákonmi sú extrémnosť, brutalita a tiež pochmúrna zdrvujúca atmosféra.

Medvedie slam-tance tu nikoho veľmi nezaujímajú, hrá sa v úderných klepaných, rýchlych a stredných tempách, tu a tam s valcujúcimi spomaleniami a sekačkami. Priamočiaro a rovno do ksichtu, v duchu toho najlepšieho, čo budovalo žáner – CANNIBAL CORPSE vzor „Tomb...“, debut INFERNAL TORMENT, PYREXIA v časoch „Sermon Of Mockery“, SUFFOCATION v 90. rokoch a podobne.

Kope a odsýpa to, je tam veľa chytľavých momentov, nejaké tie klasické sóla, poriadny hlboký, často zlovestne ťahavý growl, Žicharevova basa príjemne rinčí i zvoní a zvukovo je to správne hlboké, trochu prichrchlané a pritom ostré. A tie prirodzene znejúce bicie, obzvlášť kopáky, z toho by sa o jedného pokúsilo dojatie. V podstate je to aj vďaka viacerým textom tak trochu „Tomb Of The Mutilated“ pre potreby 21. storočia, a možno práve preto ma novinka FLESHBOMB baví.

Zveřejněno: 1.12.2014

Ak chcete poriadny brutal death a nebaví vás súčasný laboratórne ošetrený zvuk, FLESHBOMB určite berte.

8 / 10