Neděle
19.11.2017
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
2002

Vydavatel:
Earache Records

Studio:
Mana

Produkce:
Eric Rutan

1. Our Beckoning
2. King Of All Kings
3. The Obscure Terror
4. Servants Of The Gods
5. Beyond Redemption
6. Born By Fire
7. Chants In Declaration
8. Rising Legions Of Black
9. In Spirit (The Power Of Mana)
10. Powers That Be

Eric Rutan
kytara, vokály

Derrick Roddy
bicí

Jared Anderson
basa

Engulfed In Grief / Promo 97 (split s ALAS) (1997)
Conquering The Throne (1999)
King Of All Kings (2002)
I, Monarch (2005)
The Perilous Fight (DVD) (2006)
Fury & Flames (2008)
Phoenix Amongst The Ashes (2011)
Infernus (2015)

HATE ETERNAL - King Of All Kings

Bývalý kytarista legendárních MORBID ANGEL Eric Rutan se nám podruhé představuje v rámci své domovské kapely HATE ETERNAL. Pro pořádek dodejme, že tato hyperaktivní postavička smrtící scény ještě působí v poněkud diskutabilním projektu ALAS. "Král všech králů" se nahrával v Ericově vlastním studiu Mana (zkuste si jen tak pro zábavu tipnout jméno produkčního) a ke spolupráci na něm byli přizváni bubeník Derrick Roddy a také velice známé jméno ze světa čtyř tlustých strun - Jared Anderson (nyní Internecine). Chorý zpěv a obsluhu ostrých seker si pro sebe samozřejmě usurpoval náš pan Soběstačný.

Příznivci MORBID ANGEL si teď určitě mnou ruce v naději, že přichází zase jedna lahůdka a příjemné potěšení pro jejich zmlsanou soustavu sluchových kůstek, a to zrovna v těžké době, kdy jejich miláčci opět pauzírují. Ale pozor! Rozhodně bych nedával všanc těžce vydělané bankovky tak naivně. Především se mi zdá, že Eric Rutan si nakládá na svá bedra o dost více práce než je schopen unést. Jeho sólové snažení vyznívá opět (stejně jako v případě ALAS) celkem rozpačitě. Onu rozpačitost nehledejte v instrumentaci, protože Eric je skutečně nadprůměrným kytaristou, ale v jeho dalších aktivitách spojených s nahráváním. Tím mám na mysli posty produkčního, případně zvukaře, které měl raději přenechat zkušenějším. Hlavně zvuk bicích na "King Of All Kings" by si zasluhoval býti tvrdším a agresivnějším, vždyť excelentní práce Roddyho končetin si o to vysloveně řve! (s naprosto šílenou rychlostí bicích u HATE ETERNAL se mohou srovnávat snad jen KRISIUN). Hlavně zvuk ultrarychlých kopáků se mi zdá nevýrazný a plochý jako to pověstné tělo korejské ženy. Po produkční stránce není album nikterak katastrofální, ale na druhou stranu je v rámci žánru celá řada kapel, které jsou na tom lépe.

Na albu najdeme celkem 8 vyhlazovacích skladeb + jednu kompozici instrumentální, to celé na ploše o něco málo přesahující hranici třiceti minut. Ale ani tak krátká stopáž alba nedokáže při tak husté koncentraci enormní zloby a nenávisti zabránit jistému pocitu monotónnosti. Bohužel je to všechno o jen a jen o zběsilé rychlosti, bezbřehé brutalitě a totální absenci originality. Instrumentální práce je v podání Rutana i Andersona s jejich zkušenostmi logicky na vynikající úrovni, ale to už je v dnešním death metalu samozřejmost. Další známé jméno, které pomáhalo doladit tvář alba je Andreas Marshall jakožto autor coveru.

Takže to nějak shrňme : HATE ETERNAL natočili dobré, vysoce technické, neskutečně rychlé a brutální deathmetalové album, které ale v žádném případě neohromí originalitou ani zvukovou intenzitou. Pro fanoušky naladěné na vlnovou délku Krisiun nebo Internecine ale může "King Of All Kings" představovat vítané zpestření diskografie. A srovnání s MORBID ANGEL? Srovnání nesrovnatelného. "Gateways To Annihilation" představuje oproti "King Of All Kings" doslova gejzír kreativity a originálního přístupu. O jeho zvuku a produkci nemá cenu diskutovat, tvůrčí duo Morbidních andílků Azagthoth - Sandoval si takové základní věci vždy dokázalo na rozdíl od Rutana s přehledem pohlídat. Ale jak známo, chybami se člověk učí, proto rozhodně neodsuzuji HATE ETERNAL jako neperspektivní kapelu nebo ztracený případ, třeba mě příště Erik mile překvapí. Já osobně mu věřím. A co vy?


Reaper

Zveřejněno: 23.11.2002



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page