Annihilation Of The Wicked (2005)
Ithyphallic (2007)
Those Whom The Gods Detest (2009)
At The Gate Of Sethu (2012)
What Should Not Be Unearthed (2015)

NILE - What Should Not Be Unearthed

Tri roky a dva mesiace po vydaní pochopiteľne kvalitného, ale trochu rutinou zapáchajúceho albumu „At The Gate Of Sethu“ bohovia, démoni a duchovia pravekého a starovekého Egypta, Mezopotámie a Blízkeho východu, rovnako ako všemocná smrť a všetko, čoho sa bojíme v lovecraftovských mýtoch, povstali po ôsmykrát, a v tej najzdrvujúcejšej forme. Od absolútne zničujúcej otváracej „Call To Destruction“, ktorá ak by sa transformovala do nejakej armády, vymazala by ten humus „islamského štátu“ zo sveta cca za týždeň, až po záverečnú titulnú skladbu, prináša desať kompozícií na 50 minútach to najlepšie, čo „Egypťania“ zo Severnej Karolíny môžu ponúknuť. Obzvlášť ak máte radi ich najnaklepanejšiu, zničujúcu a bojovnú, ale aj tak atmosférickú a majestátnu tvár.

NILE

Tentokrát je to viac o priamočiarom, brutálnom, ale vždy technickom death metale než o ich typickej blízkovýchodnej atmosfére, myslím tým to, že je album viac o gitarách, bicích a väčšinou dvojitom útoku deathmetalových vokálov, „ľudskejšieho“ Dallasovho, a potom démonického rukotu z pravekých hrobiek, typického pre Karla, a menej o typických folklórnych nástrojoch. Tie tam však aj teraz z času na čas sú, spolu s akustickými gitarami, a nielen v inštrumentálnej „Ushabti Reanimator“, NILE vedia, ako umocniť svoju vždy veľmi dramatickú a dosť často temnejšiu než temnú atmosféru.

A majte na pamäti, že toto nie je nejaký bežný tech-brutal death metal. nie, NILE sú skôr ako nemilosrdná piesková búrka, hnaná démonmi a stvoreniami, na ktoré sa bojíte pomyslieť. V tej hudbe to počujete, o tom niet pochýb. Navyše tu máme ďalšiu silnú stránku tejto skupiny – NILE majú naozajstné texty, mám na mysli texty so skutočným obsahom, príbehom a zmyslom, táto kapela má svoje vlastné naštudované zaujímavé témy, sú dobre a do hĺbky spracované a potrebujete viac než len priemerné povedomie o histórii, mytológii a tajomných záležitostiach, aby ste konceptu plne porozumeli. Porovnajte to so „sériovým“ gulášom gore, patológie, v horšom prípade chorej pornografie, mizogýnie, perverznosti a skatológie, a sami si vyrátajte, čo má cenu počúvať, pokiaľ ide o BDM.

Ak to zhrniem, toto je určite jedna z najlepších extrémnych metalových nahrávok za rok 2015, a dúfam, že MP3 promo vymením za originál čo najskôr.

Zveřejněno: 11.11.2015