Blake Connally
kytara, vokály

Vold (EP) (2010)
Fear (EP) (2011)
The Blind Hole (2013)

DEAD IN THE DIRT - The Blind Hole

Atlanta není jen Mekkou dobrého rapu (Killer Mike a RUN THE JEWELS!) a samozřejmě i místem, kde vznikl trap, ale i domovem již bohužel zesnulého tria DEAD IN THE DIRT. Z bahna sludgem načichlého grindcoreu v pojetí, které jasně vychází z HC scény, je vytáhl proslulý label Southern Lord Recordings, což je minimálně pro některé hudební fetišisty ještě stále zárukou určité laťky kvality, ke které může mnoho jiných jen závistivě vzhlížet. No, minimálně tentokrát to platí!

DEAD IN THE DIRT

"The Blind Hole" je první dlouhohrající (což u grindcoreové kapely samozřejmě znamená přibližně pětadvacetiminutová) fošna v historii kapely, která má za sebou jinak dvě povedená EP. A pokud je "Vold" trochu přebasovanou klasickou grindovou surovostí a z "Fear" začínají lézt charakteristické kontury, kdy se ukřičený a rychlý grindcore sem tam zasekává, aby posluchači zatloukl do lebky něco sludgeových hřebů (v těchto momentech jsou DEAD IN THE DIRT nejzapamatovatelnější), "The Blind Hole" je debut zcela hotové kapely s charismatem, rozpoznatelným rukopisem i schopností napsat dobré a koherentní skladby. Za všechny jmenuji vynikající, neurotickou a zatěžkanou drnkačku "The Pit of Me", stále zrychlující "Cop" nebo hitový, v podstatě crustový výplach "Knife In The Feathers". Album je ale dramaturgicky zvládnuté výborně celé, je překvapivě pestré a plyne v podstatě jako jedna velká kompozice rozsekaná do dvaadvaceti krátkých segmentů plných na grindcoreovou desku až překvapivého množství nálad.

DEAD IN THE DIRT

Co zaujme na první poslech, je řemeslná zručnost, s jakou všichni pánové ovládají své nástroje, vražedná sehranost a samozřejmě i produkce, kdy je vše zcela čitelné, ale zároveň opravdu velmi heavy. K tomu přispívá nejen drive kapely, ale i oba překřikující se vokály, z nichž bližší je mi crustové řvaní basáka Bo Orra. Kolem a kolem fantastická, surová deska od kapely, kterou již patrně bohužel nikdy neuvidíme živě.

Radalf

Zveřejněno: 17.2.2016