Kro Ni Ka (2006)
Tumulus split + Chiasmatic (2008)
Thots (demo 95/debut CD96 remaster) (2009)
La Grande Bouffe (2012)
Sonique Voyeurisme (2015)

FORGOTTEN SILENCE - Sonique Voyeurisme

Začneme trochou pravdivého klišé. FORGOTTEN SILENCE patří mezi nejlepší a nejpozoruhodnější české metalové formace. Svou výsadní pozici neztratili ani art rockovým výletem „Kro Ni Ka“, ani návratem k ostrým kytarovým riffům a chropotu na prozatím poslední řadovce „La Grande Bouffe“. V loňském roce vydali pod křídly Shindy Productions svůj premiérový živý záznam „Sonique Voyeurisme“.

Člověk by očekával, že taková událost bude mít patřičné proporce, že si kapela připraví alespoň dvouhodinový průřez bohatou kariérou, dá dohromady tunu fotek na vyzdobení bookletu, případně si nacvičí nějaké ty skandovací pokřiky a zaplatí tucet kameranamů a osvětlovačů, aby jim celou tu krásu patřičně nasnímali pro potřeby DVD. Je to ale přesně naopak. FORGOTTEN SILENCE nejsou megalomanským souborem, dělají radost maličkostmi. Tento živý záznam odráží jejich skromnou povahu.

FORGOTTEN SILENCE

Vystačí si tedy s třičtvrtě hodinovým setlistem, který jako předkapela ADOR DORATH  pořídili 28. listopadu 2014 v Barrocko Clubu v Třinci v rámci Metalshop Tour. Ten je úzce zaměřen na poslední řadovku, je doplněný hitovkou z „Ka Ba Ach“, stařičkým singlem „Tumulus“ a cover verzemi od ATHEIST a PESTILENCE. Schéma koncertu je tedy úzce zaměřeno na metal z nejmetalovějších, což je při širokém záběru kapely lehce na škodu. Nějaký ten malý úlet z „Kro Ni Ky“ bych snesl velmi rád.

Kapela na záznamu působí kompaktním dojmem a díky neučesanému, ale patřičně průraznému zvuku, zní hodně groovy. Po celou hrací dobu je jejich hra čitelná a značně nabroušená. Přesto se nemůžu zbavit myšlenky, že díky poměrně složitému obsahu je poslech v některých pasážích cestou trnitou, a dovolím si poznamenat, že přece jenom studiově je materiál poslechově stravitelnější.

To však tomuto živáku nikterak neubírá na jeho hodnotě. Navíc, když FORGOTTEN SILENCE patří mezi soubory, které vidět, v tomto případě slyšet, je na jevištních prknech vzácností. Podobně vzácné je vydání tohoto minimalistického kotoučku, který svůj minimalismus stvrzuje i uchopením bookletu. Je vidět, že byl dárkem především pro skupinu samotnou a pro její nejtvrdší fanouškovské jádro. Já proti tomuto přístupu nic nemám, nicméně pro mne zůstanou Moravští spíše studiovou formací, takže se již velmi těším, až sepnou síly k vytvoření následovníka „La Grande Bouffe“.

Hooya

Zveřejněno: 19.2.2016