The Greater Of Two Evils (best of) (2004)
Alive 2 (live+DVD) (2005)
Anthrology: No Hit Wonders (1985-1991) (DVD) (2005)
Worship Music (2011)
For All Kings (2016)

ANTHRAX - For All Kings

Bolo to v júni 2010 na vojenskom letisku Mílovice neďaleko Prahy. Festival Sonisphere hostil slávnu Big 4 a k tomu veľa ďalších silných mien na čele s ALICE IN CHAINS a STONE SOUR. Ten deň bol dokonalý. Počasie, kapely, areál, absolútne všetko.

Pamätám si, že sme prichádzali za zvukov skladby „Got The Time“ a hoci som bol vtedy viac skeptický „Bushovec“, čo sa nahrávok ANTHRAX týka, doska „Persistence Of Time“ s Belladonnom patrí už viac než dvadsať rokov k mojim jednoznačným srdcovkám. Lepší začiatok festivalu si ťažko predstaviť, zmiešané pocity boli okamžite zažehnané nekompromisným spôsobom.

Vtedy to bolo Joeyho prvé turné po jeho veľkom návrate a predvádzal naozaj grandiózny výkon. Každého si musel získať. Veľká pecka „Indians“ spojená so sabbathovkou „Heaven And Hell“ ako spomienkou na Dia, „Madhouse“, „Caught In The Mosh“ či dokonca hitovka „Only“ z dosky „Sound Of White Noise“ - veľmi uvoľnený a s prehľadom zahratý a odspievaný set. Úplne totožné pocity mám po viac než piatich rokoch z ich novej, už jedenástej štúdiovky „For All Kings“. Králi z New Yorku sú späť a ich forma je naozaj viac než presvedčivá.

ANTHRAX 2016

Po chaotických zmenách na speváckom poste, súdoch, naťahovačkách a marketingových prešľapoch prinášajú materiál, ktorý je spolu s výborným zvukom nabitý silnými nápadmi, jasným ťahom na bránku, prekrásnymi melódiami a tučnými gitarovými riffmi. Novinka od ANTHRAX poteší každého fanúšika kapely, ktorý ju sleduje od osemdesiatych rokov až po súčasnosť.

Istota a nadhľad kapelu zdobili už počas jesenného turné so SLAYER. Vo vypredanej viedenskej hale Gasometer to do nás naozaj kvalitne napálili, za bicími zaskakoval indisponovaného Charlieho paradoxne Jon Dette, známy aj z koncertného účinkovania u SLAYER. Energickí a presvedčiví ANTHRAX vtedy z pripravovaného albumu uderili singlovku „Evil Twin“. Naozaj kvalitné lákadlo, ale na novinke sa dejú aj väčšie veci.

Vrcholom nahrávky je pre mňa parádna „Breathing Lightning“. Ak o ANTHRAX ich gitarová posila, skvelý Jonathan Donais (poznáte ho aj ako zakladajúceho člena metalcoreových SHADOWS FALL), hovorí ako o dokonalom mixe melodické rocku a thrash metalu, práve táto skladba je toho perfektnou ukážkou. Veľa lepších refrénov v tomto roku nebudeme počuť. A znovu ten uvoľnený Belladonna a jeho neskutočný spevácky výkon. Kvalitka.

Nemenej pamätnými chvíľkami sú na albume aj titulná vec, úvodná, košatá, progresívna pecka „You Gotta Believe“ či ťažkotonážna riffovačka „Monster At The End“. Od začiatku až do konca je novinka ANTHRAX šťavnatým počúvaním. Ak tento album k niečomu prirovnávať, tak zrejme najviac spoločných znakov nájdeme s už spomínanou kanonádou z roku 1990 - „Persistence Of Time“.

Najväčšiu radosť z toho všetkého však prináša fakt, aká vitálna dokáže byť naša obľúbená hudba aj v roku 2016. Tri z veľkých mien svetového thrash metalu priniesli v rozmedzí pár mesiacov fantastické nové albumy a aj naživo im to hrá neuveriteľne. Žijeme v dobrých časoch!

Zveřejněno: 28.2.2016