Aeronautics (2005)
Lost And Gone (EP) (2007)
MK II (2007)
Time To Be King (2010)
Novum Initium (2013)

MASTERPLAN - Enlighten Me

Za mlhou hustou, že by se dala krájet, a možná ještě dál, je dýňový rybníček HELLOWEEN. Téměř deset let je úplně obyčejný, ovšem po přelomu milénia se v něm začnou dít prapodivné věci. Nejdříve to v členské základně hrkne, do tvou důležitých členů trkne a teprve pak se objeví MASTERPLAN. Je to skřítek neposeda, zvědavý jako opička a tak už netrpělivě na hudebním nebi vyhlíží, které další hvězdy by zlákal ke společnému skotačení.

A jak všichni víme, naši „Rákosníčci“, jmenovitě kytarista Roland Grapow a bubeník Uli Kusch, ulovili tlustostruníka Jana S. Eckerta (IRON SAVIOR), klávesáka Janne Wirmana (CHILDREN OF BODOM), ale především famózního pěvce Jorna Landeho (pokud tedy skutečně opustil řady donedávna domovských geniů ARK, jedná se o stoprocentní hudební katastrofu roku, když adekvátní náhrada je defacto nemožná). Že Wirmana nakonec vystřídal do té doby převážně studiový hráč Axel Mackenrott je pak změnou pouze kosmetickou.

Co nám tedy hoši na EP nachystali za mlsáníčko? Tak předně tu máme tahouna "Englighten Me" ve dvou verzích - speciální singlové uvítací, albové na rozloučenou - lišících se zřejmě pouze mixáží. Čekejte hitovou záležitost ve středním tempu s ostrým beglajtem do slok, rozostřeně kytarovým refrénem a velkým podílem kláves. Druhý zástupce připravované desky slyší na jméno "Kind Hearted Light", stojí na proklatě mlaskavých dupácích, šlapavém riffu a nebýt mužského zpěvu, brousili bychom regionem okupovaným za normálních okolností třebas takovými NIGHTWISH. "Through Thick And Thin" coby první bonus má nejblíže k Landeho sólovým aktivitám, jedná se v podstatě o pohodový hard rock, klapky válcují tvrdost, pěkné melodie pohladí sluchové orgány. Cover od LED ZEPPELIN "Black Cat" pak sochá další z Landeho pěveckých pomníků, jeho výkon je excelentní, konečně jako vždy. Toť vše, přátelé, když o hudebním směřování debutu vlastně stále nic určitého nevíme. Snad jen, že tvorba dýňového cirkusu zůstala zapomenuta kdesi v pravěku metalové historie a není to pouze zásluhou odlišného hlasového fondu norského výtečníka.

S definitivním soudem počkejme raději do ledna příštího roku, kdy by měl debut MASTERPLAN spatřit šero regálů hudebních obchodů. Samotný předkrm totiž není až tak výživný, jak se očekávalo a krom vyvedené titulní skladby příliš nenabízí. Do té doby…

Zveřejněno: 27.11.2002

Očekávání jsou obrovská, bohužel tohle EP na ně uspokojivou odpověď nepřináší a se soudy nutno počkat až do emise plnohodnotného nosiče. Dojmy z poslechu dvaceti předmětných minut jsou však spíše rozpačité.

7 / 10

7,9 / 10