POWER OF PUSSY - Alternative Space

POWER OF PUSSY - Alternative Space

POWER OF PUSSY - Alternative Space

POWER OF PUSSY - Alternative Space

Vedel som, že v Brezne existuje kapela POWER OF PUSSY. Ak sa hudobné teleso zvykne volať takto, akosi automaticky si pod takýmto názvom predstavím niečo z mnou málo obľúbeného porno „gore“ umcaca žánru a tým pádom sa tým ďalej nezaoberám. Reku, keď sa naozaj ku mne dostane CD, potom si vypočujem, napíšem, ale dovtedy budem mať radšej čas na iné veci. Vedel som ešte to, že POP majú vonku už štyri nahrávky. Vonku ako vonku, podľa všetkého hlavne pre úzky okruh priaznivcov. Alebo možno na internete, ale opäť – ak sa mám v binárnom éteri prehrabávať tisíckami nových neznámych kapiel, tak tiež si vyhľadám skôr iný žáner. Nakoniec sa však ku mne nové CD, vydané ako mimoriadne limitovaný digipak, dostalo. S ním aj niekoľko prekvapení.

Podľa dostupných údajov existujú POWER OF PUSSY od roku 1999. Zrejme sa však najprv dvanásť rokov odhodlávali pustiť sa do akcie, lebo prvé demo je z roku 2012. Hudbu som nepočul, názvy skladieb na „Vaginal Vortex“ lietajú od rúhačskej oblasti k tej perverznej. Vzniklo v päťčlennej zostave. Debutový album z roku 2014 vydali ako kvarteto, po ňom vyšla kompilačka a v tomto roku sa nižšie uvedená aktuálna zostava ansámblu, údajne teraz fungujúceho ako tvrdé jadro tvorené gitaristom a vokalistom + hostia, postarala o nový deväťskladbový dlhohrajúci komplet.

POWER OF PUSSY

S ním tu máme najzásadnejšie prekvapenie – neviem, čo POP hrali na prvotinách, možno aj tie mnohými obľúbené nenáročné prasačiny, ale „Alternative Space“ má od nejapných zbustrovaných odzemkov a punkovačiek so zefektovanými vokálmi a akože vtipnými alebo „sexi“ intrami/outrami naozaj ďaleko. Do situácie uviedli už prvé riffy nahrávky, ako vystrihnuté z učebnice severského melodického death metalu s hlbokým vokálom. Rozhodne nie zlé, nie je to jediný žáner, s ktorým sa na CD stretneme, ale dá sa povedať, že Brezňania hrajú extrémny metal, postavený prevažne na kove smrti.

Ide o pestrú a chytľavú hudbu hlavne v rýchlejších i náklepových tempách, výstavbou gitarových riffov a melódií odkazujúca na 90. roky a na časy, keď hranica medzi death a thrash metalom nebola vždy jasne vytýčená. Tak sa napríklad v „Born To...“ dočkáme ostrej thrashovej jazdy s hlbokým smrtiacim vokálom a v záverečnej „Ciento Cincuenta Pollas“ ponuré pasáže, ako vystrihnuté z debutového albumu amerických ACHERON, preskočia do až „latino“ ohnivého thrash-core-punkového crossoveru a vzápätí do nabrúseného melodického metalu.

Iným spestrením je crust/punkovo/deathmetalová pogovačka „Rozsudok (Peklo na veky“), kde sa POWER OF PUSSY textovo vyjadria netradične v materčine, a výletom do nemetalových vôd je titulná inštrumentálka. Celkovo sa tu POP ukazujú ako nečakane zdatní hudobníci a skladatelia, ktorí so svojským temperamentom a švihom spracovali rokmi overenú extrémne metalovú výzbroj, nenásilne ju spestrili zaujímavými vyhrávkami a odľahčili vplyvmi z tradičnejších žánrov. Vo výsledku zaujímavý, atmosférický i chytľavý death metal, ktorý by možno ani nemusel byť limitovaný na tridsať kusov.

Přidejte svůj názor

Skoro v utajení pôsobiaca banda z Brezna s tak trochu zavádzajúcim názvom prekvapila novinkou so slušným potenciálom.

7,5 / 10