Tomáš Skořepa
gitary, sprievodné vokály

Jiří Rosa

Eric Helzer

Capture The Flag (2017)

FINAL FLAG - Capture The Flag

Ešte v lete vydal Koník zaujímavú nahrávku novej skupiny či projektu FINAL FLAG. Ide o česko-americké zoskupenie, za ktorým stoja Tomáš Skořepa z thrashmetalových, resp. thrash/crossoverových EXORCIZPHOBIA, ktorý tu nahral gitary a sprievodné vokály, Jiří Rosa (TORTHARRY) skladby nabubnoval, sóla do dvoch skladieb hosťovsky nahral Ondra Šíma a v jednej skladbe na basgitare zahosťoval Michal Martinec. Poviete si „štyri mená už padli a zatiaľ sme nevytiahli päty z krajiny českej...“, ale žiadne strachy, je to tu, nahrávku naspieval Eric Helzer, súčasný vokalista amerických legiend WEHRMACHT a táto kooperácia bola upečená prednedávnom, keď Američania v ČR hrali.

FINAL FLAG

Šestnásťskladbový album ma po hudobnej stránke zo začiatku celkom prekvapil, vzhľadom na „hlavné angažmány“ zúčastnených som očakával o čosi nárezovejší materiál. „Capture The Flag“ je však skôr skočná melodická pohodovka, crossover na pomedzí veselého punku, klasického amerického thrash metalu a hard coru, ktorá sa síce nesie hlavne v energických rýchlejších tempách a nebojí sa ani naozaj svižných pasáží a agresívnejšieho podania, ale stále s puncom odpichnutej ľahkosti. V nej dobre vyniknú zaujímavé hudobné nápady, rezavé gitary a vokály i zbory. Zvuk takisto kvalitne „kope“, ale nesnaží sa poslucháča prevalcovať.

Tvrdosť teda je, ale aj priestor pre flegmatickejšie popevky a kusisko rockandrollového darebáctva. Album je rozhodne chytľavý, pestrý a zdravo „hitový“, melodický, občas kričaný vokál sype texty z ulice, väčšinou na tému polície, šikmej plochy, spoločnosti a v závere si v „Palestinians“ vypočujeme aj ANTHRAX a čosi na politickú tému. „Capture The Flag“ je v neposlednom rade poklonou osemdesiatym rokom a hudbe, ktorá zúčastnených formovala. Česi zložili kvalitnú „ameriku“, naspieval im to rovno tamojší rodák a vo výsledku tak počúvate niečo, čo príjemne pripomenie prvé albumy SUICIDAL TENDENCIES, D.R.I., ale napríklad aj MUCKY PUP a podobne. Za hudbou trochu zaostáva grafická stránka, čierno-biely digipak celkovo nevyzerá zle, ale titulná strana mohla byť výraznejšia, aj keď chápem, že fotka vykydnutého policajného auta zúčastneným pripadala ako rana do čierneho. V rámci žánru tak či tak rozhodne podarená vec.

Zveřejněno: 20.11.2017

Česko-americký crossover punku, hardcoru, metalu atď., 80. roky ako vyšité.

7,5 / 10