Sobota
26.5.2018
Denní verze
 id
 heslo
Rok vydání
2002

Vydavatel:
samovydání

Stopáž:
16:03

Studio:
Audio Line, Brno

Produkce:
FORGOTTEN SILENCE

1. Yarim Ay

Medvěd
kytara

Krusty
basa, řev, perkuse

Biggles
kytara, akustika, sbor

Hanka
zpěv

Siki
cello

host: Petr Kudibal
perkuse

Thots (MC demo) (1995)
Sometimes Death Is Better 2,3& 4 (kompilace) (1995)
Clara (7 (1996)
Echoes From The Underworld Vol.II. (kompilace) (1996)
Thots (1996)
The Hills of Senyaan Pt.II. (7 (1997)
Senyaan (MC) (1998)
Senyaan (2CD) (1998)
Hathor's Place (7 (1999)
A Tribute To Master's Hammer (kompilace) (1999)
Deathophobia - European Series Vol.II. (kompilace) (2000)
Ka Ba Ach (CD) (2000)
ka Ba Ach (MC) (2001)
Yarim Ay (7 (2002)
Bya Bamahe Neem (EP) (2004)
Kro Ni Ka (2006)
Tumulus split + Chiasmatic (2008)
Thots (demo 95/debut CD96 remaster) (2009)
La Grande Bouffe (2012)
Sonique Voyeurisme (2015)

MP tipFORGOTTEN SILENCE - Yarim Ay

Poslední studiová výprava brněnského „Ticha jež bylo zapomenuto“ "KA BA ACH" voněla bodavým větrem egyptské noci, plným písku, zmaru a tmy. Čas však od návštěvy stále populárnějších hrobek přece jen pokročil a tak zasloužilí experimentátoři raději rychle přichystali další přírůstek do svého, již tak četného, stádečka oblíbených „ípíček“. Tentokráte však odpadá dělení se o prostor s další skupinou. FORGOTTEN SILENCE totiž táhnou hracím časem samojediní.

A na vinylové EP je toho skutečně koňská dávka. Nutno se připravit na šestnácti minutový epos, který kolem sebe rozhazuje motivy plnými hrstmi. S orientálními stupnicemi v podání „Zapomenutého ticha“ jsme sice již měli tu čest, ovšem celkové zpracování tentokráte odkazuje někam úplně jinam. Tak předně, zapomeňte na bicí. Občasný lomoz v pozadí sice ucho zaregistruje, jsou to však jen perkuse, navíc zřejmě naprogramované? Ani zkreslených kytar příliš neužijeme, burácí spíše zřídka, často jako pouhý podkres k mužskému recitativu. Je tedy zřejmé, že drtivá většina práce leží na bedrech zpěvačky Hanky Nogolové a jedním dechem nutno dodat, že na bedrech řácky silných. Ta totiž, v obětí akustických kytar, s náladou doslova čaruje. Ležérně koketuje se zabarvením hlasu, střídá anglický text s českým a především díky nebývale silné konstelaci „čistoty“, skupina atakuje území artrockových velikánů. Po svém.

Bodování jedné jediné skladby je, myslím, nesprávné. Nechejme tedy recenzi bez zbytečné přítěže otravných číslíček a celou tu krásu vypusťme žít vlastním životem. Vždyť hudba - chvíli hladivě klidná, jindy dráždivě nepokojná, tu mrazivá, onde vášnivá, pokaždé však osobitá - další chvály nepotřebuje.


Darkmoor

Zveřejněno: 5.2.2003

WWW odkaz:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page