Fear Will Drag You Down (2002)
The Art of Balance (2003)
The War Within (2004)
Fallout From The War (2006)
Threads Of Life (2007)

SHADOWS FALL - 2 Song Sampler From The Art of Balance

„Tak v Century Media mají zase novou umělě vyrobenou hvězdičku, kterou teď budou všemi silami tlačit vpřed“ ... Pomyslel jsem si po letmém pohledu na obal tohoto dvouskladbového promáče, jehož zadní strana se pyšní citátem z jedné z recenzí ve znění „If SHADOWS FALL is exemplary of the future, i’ll stick around for this next century“ . Počáteční nedůvěru vystřídala zvědavost a tak jsem nakonec neodolal a přesvědčil se o (ne)pravdivosti těchto slov osobně.

Tentokráte jsem se vykašlal na internetovou sháňku jakýchkoliv informací o pro mě naprosto neznámé kapele, tudíž vás nebudu otravovat fakty z historie a soustředím se pouze na muziku ... Ne, že by té muziky byla nějaká houšť. Dvouskladbové promo má posloužit pouze jako ochutnávka regulérní desky ... A mým úkolem tedy zůstává posoudit, zda-li tato ochutnávka přinutí k poptávce po celé desce anebo bude plnit spíše výstražnou funkci.
Hned po prvním poslechu mi bylo jasné, že to s tou „futuričností“ SHADOWS FALL nebude tak horké. Ke slyšení není nic, co už dávno předtím nikdo jiný nezahrál (a to v mnoha případech i lépe). Na druhou stranu musím řict, že kvalitních power/trash metalových nahrávek v poslední době příliš mnoho nevzniklo a z tohoto pohledu potěší každý byť jen náznak blýskaní se na lepší časy. Z přihlédnutí k těmto okolnostem musím uznat, že mluvit o SHADOWS FALL jako o kapele budoucnosti není zase tak úplně jak se říká „mimo mísu“. Obě prezentované skladby se vyznačují krom kvalitní produkce (což je již samozřejmostí) příjemně chytlavými refrény, z nichž ta první „Stepping Outside The Circle“ má aspirace stát se žádanou koncertní hitovkou. Zainteresovanému jistě neunikne ani místy výrazná podobnost s METALLICOU z dob „Masters of Puppets“. Jinými slovy mi SHADOWS FALL přijdou jako velmi dobré retro starých dobrých thrashových časů. Kytary řežou (nikterak nápadité) thrashové riffy, nechybí sólíčka, rytmika pulsuje bezchybně a vokalista, ač nepřesahuje lepší metalový průměr, svým křikem/řevem/zpěvem bezvadně zapadá do celého konceptu muziky SHADOWS FALL.

V intencích žánru jsou SHADOWS FALL v první řadě velmi dobrými žáky a následovníky svých vzorů, přičemž se dá s jistotou hovořit o slušném příslibu do budoucna. Ortodoxní vyznavači hledání nových hudebních cest, mixování stylů a všemožných experimentů budou nejspíš jiného názoru, ale o to tady vůbec nejde ...

Zveřejněno: 2.3.2003