VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

IN FLAMES, SEPULTURA - Praha, Folimanka - 17. dubna 2006 - zpět na článek

norr | RECENZE II. ČÁST | 10.5.2006 12:05

již svým oblečením a tradiční černou, jíž holdovali ostatní spoluhráči, nahradil světlou „inflamesáckou“ košilý, červenou kravatou, kraťasema a červeno-černě pruhovanýma nadkolenkama (!), dle mého gusta zbytečně stylizovaný do nu-metalu, jak oblečením, tak hlavně občasným projevem zpěvu a pohybu, připomínajíc tím zpěváka z Amerických Korn.
Zpočátku mě projev In Flames bavil a dokonce jsem se „přistihl“ s podupávající si končetinou (nohou, samozřejmě), jenže stejně jako při poslechu poslední studiové novinky Švédů, mi to vydrželo pouze chvíli a zhruba po půl hodince mě nudila jak hudba, tak stejný pohled na pódium, kde se sice stále „svíjel“ Anders s mikrofonem, ale už to nepůsobilo tak svěže, jako zpočátku.
Obrátil jsem svou pozornost na přítomné návštěvníky a shledal slušně rozjetý kotel a plno „mániček“ v akci s tričkama „In Flames“. Myslím, že kapela mohla být s Pražskou odezvou na svůj set spokojená, neb reakce (zejména na starší tvorbu) publika, společně s předkládaným výkonem Švédů, vytvořila energickou atmosféru, naplňující celou Folimanku.
In Flames hráli dlé mého pozorování hodinu a půl, předvedli profesionální výkon, plný kytarového muzikanství, ovšem předskakující Sepultura měla dle mého názoru větší „koule“.

norr | recenze II. ČÁST | 10.5.2006 12:04

Krátce po osmé se vynořila samotná Sepultura a za hlasité ovace publika začalo opravdové peklo (na očistec a ráj tentokrát „bohužel“ nedošlo). Hlavně jsem byl zvědavý na Derricka, jenž mi na albech nezní tak příjemně jako kdysi Max. Koncertní projev tohoto „černouška“ je vskutku impozantní a vystupuje jako opravdový frontman. Kombinace mohutného černocha s dredama přes půlku zad, řvoucího jak raněný zubr a zbytku Sepulturovské mašinérie, je hodně povedený zážitek. V momentech, kdy si nasadil kytaru aby pomohl Andreasovi, nechal zapomenout i na samotného Maxe. Zbytek kapely se také nedržel pozadu a vedle již zmíněného bicmana, to na své kytaře předváděl i Andreas Kisser, jenž hobloval, riffoval, sóloval a pohazoval svým vlasovým porostem dostatečně celý set. Dokonce se ujal i mikrofonu a mezi písněmi prohodil pár slov. Zbývající člen bandu, na krátko ostříhaný basák Paulo Xisto Pinto Junior, působil nejvíce staticky a hleděl víceméně pouze svého nástroje. Co do zahraných skladeb, jednalo se o celkový přehled hudební kariéry skupiny s použitím těch nejvýraznějších pecek jako „Refuse/Resist“, „Inner Self“, „Dead Embryonic Cells“, „Territory“, „Beneath The Remains“ a publikem nejžádanější „Roots Bloody Roots“. Zazněli i skladby z novější „Derricovské“ éry a i ty zaznamenali živelný ohlas posluchačů.
Něco málo přes hodinku „živé“ Sepultury uběhlo a celé představení bylo nabité energií jak ze strany hudebníků, tak i od diváků, kteří udělali slušný kotel a užívali si každou píseň.
Po posledním songu následovalo rozloučení a klasické odhazování paliček do kotle a odchod bez přídavku.
Tentokrát si z vystoupení Sepultury odnáším poznatek, že nemusím čekat dalších deset let na další návštěvu jejich koncertního vystoupení, neb se jedná o jedno z nejlepších tvrdě kytarových show, jenž je na této scéně k vidění ( a slyšení, samozřejmě ).

Po odchodu co-headlinerů z Brazílie, proběhla třičtvrtě hodinová úprava scény pro hlavní headlinery In Flames. Jak jsem již zmínil na začátku, z tohoto uspořádání večera jsem nebyl zrovna unešen a předem avízuji, nejsem žádný fanda Švédů v čele se zpěvákem Andersem Fridénem.
Se značkou In Flames jsem se setkal před drahno lety, v době vydání, tuším jejich druhého alba „The Jester Race“ 95´ a v té době mě melodika severského death metalu moc neoslovila. Další kontakt byl již pouze přes různé recenze až poslední album „Come Clarity“ bylo dopřáno mím uším. O In Flames se poslední roky mluví jako o moderní metalové bandě, o koncertním trháku, takže jsem byl zvědavý, co předvedou, neb zrovna „Come Clarity“ na mé sluchovody působí nudně a nikterak originálně, pouze dobře zahraný metal pro všechny, který po několika skladbách nudí aani vícero poslechů mi cestu k hudbě Švédů neotevřela.
Koncertní nástup byl pěkně z ostra, písní „Pintball Map“ z alba „Clayman“. Na muzikantech bylo vidět, že svoje řemeslo umí a to ovládání nástrojů i pohyb na pódiu. Nejvýraznější postavou je bezesporu zpěvák Anders, jenž vyčníval j

norr | moje recenze | 10.5.2006 12:02

Reakce na recenzi koncertu a pročítání příspěvků.

IN FLAMES, SEPULTURA – Praha, Folimanka – 17.4.2006

Sepultura. Tahle Brazilská partička stála u začátku mé hudebně metalové orientace a první album z jejich produkce se kterým jsem se setkal bylo „Beneath The Remains“ paradoxně v roce 1991 při shánění alba „Arise“ jehož recenzi jsem si přečetl v jednom nemetalovém časopisu, kde bylo popisováno jako brutální nářez né moc známých Brazilců. Během prvních pár sjetí „Beneath ...“, jsem Sepultuře naprosto propadl a pak už jsem se vezl, na dalších albech „Arise“, „Chaos A.D.“, „Roots“ a zpětně i „Shizophrenia“ a udělal si z této kapely osobní hudební kult. Završením této „sepulturovské“ éry, byť nevědomky byla má účast na Pražském koncertě v roce 1996. V témže roce z kapely odešel zpěvák Max Cavalera a další alba pod hlavičkou Sepultura jsem sice bedlivě sledoval, leč již mě tolik neoslovila.
Takže po deseti letech (Trutnovskou účast Sepultury v roce 2002 jsem propásl) opět živé setkání s Andreasem a jeho partou. Prvním překvapením se mi stalo předskakování Sepultury Švédům In Flames. Nevím, zda je to tak po celé jejich Evropské turné a předem hlásím, že mě osobně to nevonělo už při prvním zjištění této skutečnosti.
Další údiv vyvolalo umístění koncertu do prostoru Folimanky, nezvyklého to prostředí pro metalový koncert této velikosti. Ale podotýkám, místo má své kouzlo a plně vyhovovalo ražení takovéto produkce. Mluvím samozřejmě o vnitřním prostoru, kde se koncertní sety odehráli, neboť fronta při vstupu byla už méně příjemná a hlavně pomalá, což způsobilo malou účast na prvním předskokanovi, Francouzské skupině Dagoba (já osobně jsem se o jejím účinkování dozvěděl až po koncertě), která si odehrála svých dvacet minut slavy.
Menší organizační problémy pokračovali při vstupu do přízemí a následném hledání toalet, opětovném výstupu ven do oploceného místa s mobilními „mušlemi“ a návratovém prokazování se pomocí UV razítek na pažích. Pro jedny halové dveře byl tedy jak vstup s lístkem (jedno „křídlo“ dveří), tak výlez a vlez na venkovní toalety. Trochu zmatek a zdržování se. To se týkalo samozřejmě pouze pánů. Při hledání občerstvení, (á propos, pivo jste dostali i přímo na place, bez zdlouhavého čekání ve frontě), jsem objevil další sociální zařízení u místní restaurace (opět kontrola razítka na UV rámu), zde pro změnu trpěli dámy nedostatkem WC (odvážné zašli na „pány“).
Do samotného koncertního kolbiště jsem dorazil v momentě, když končilo nazvučení bicí soupravy Roye Mayorga (ex-Soufly), který nahradil Sepulturovského bicmena Igora Cavaleru, jenž z rodinných důvodů (narození syna) nemohl absolvovat Evropské tour. A můžu řici, náhrada to byla tak plnohodnotná, že mi nakonec Igor ani tolik nechyběl. Vidět totiž Roye při práci, toť opravdu zážitek. Koncert si užíval naplno a jeho obsluhování bicí soupravy působilo energicky a to zvukem i samotným projevem.
Krátce po osmé se vynořila samotná Sepultura a za hlasité ovace publika za

thematic thematic | 9.5.2006 21:00

ta chojce všitci do rici

Dahak | .. | 9.5.2006 20:16

Nevim podle me autor clanku uletel.Bud je zaprisahlej "Inflamista" nebo byl na jinym koncerte.Ackoliv In Flames miluju po tom co predvedla Sepultura na me pusobilo jejich vystoupeni nejak vlazne.Nechci rict ze byli spatny to ani nahodou byli vynikajici ale podle me meli hrat pred Sepulturou a vsechno by bylo OK.Nebo je to mozna tim ze jsem je videl poprve a cekal jsem malicko vic ... nevim je to jen muj pocit a muzui rict ze nejen muj.

Dismember Dismember | 1.5.2006 19:24

tak jsem si zde přečetl opravdu zajímavosti od Toma...takové kecy jsem jeste neslysel, ale on je všehoználek, takže proč ho odsuzovat že...
každá kapela má své fandy a také odpůrce. Odpůrci nenamluvíš, že ta kapela je dobrá, a fanouškovi zase opak. Ale kdyz někdo vypotí takové ho*** jako přirovnání k LP tak to je už fakt moc...

fightgoon fightgoon | 1.5.2006 12:05

Za stovku bych na ten koncert išiel

fiLL-kiLL fiLL-kiLL | .. | 30.4.2006 13:33

k.eight.a : si postižený chlapče? proč mi nadáváš, se bež lečit, kde tam vidíš něco o komerci, ale když už sme u toho, tak samozřejmě všechny hudba, kterou si lze koupit v obchodě, která je prostě k mání je komerční, nekomerční hudba je to co si parta kámošu hraje pro radost ve zkušebně a ne to co je na trhu s hudbou a kapely maj prachy z prodaných CDeček

ozzy ozzy | 28.4.2006 17:04

Saint rap. OK. Ale ja zas pozná jazzových hudobníkov, ktorí ich nevedia vynachváliť. O:)) Ale je to jedno. Podľa mňa sú lepší Dillinger , Meshuggah atď. Ale je to fuk. O:)

Saint.rap | 28.4.2006 16:52

Ozzy: Nejsou, ale to je jedno mam rad oboji.

ozzy ozzy | 28.4.2006 16:44

No, podľa mňa takí Dillinderi a podobné kapelky prevalcujú sú na tom technicky oveľa lepšie, ako hocijaký jazzman. Celkovo mi ich podanie metalu pripadá ďaleko zložitejšie a technicky náročnejšie, ako jazzová hudba, ktorú mám ale takisto celkom rád. O:) Pripomínam, že je to čisto len môj názor, tak dúfam, že nevyvolá nejakú ďalšiu zbytočnú hádku o ničom.

metalwarrior metalwarrior | 28.4.2006 15:50

K.8.a: jo dyt v pohode, ja mam nejradsi zase Whoracle, jde mi hlavne o atmosku a melodie a ty jsou prave tady asi nejlepsi, ale ty starsi alba jsou vsechny super. Jen Colony me nudi.

k.eight.a k.eight.a | 28.4.2006 13:58

Čtenářem týdne k.eight.a

Titul si vysloužil za brilantní odborný rozbor tvorby kapel SEPULTURA a IN FLAMES (viz diskuse pod příslušnými články) a zejména za výrok "...a rozhodně si nemyslím, že jsem bez vkusu!"

Máme rádi sebevědomé čtenáře.

<< Díky! :-) Hail to the King baby! :-D

k.eight.a k.eight.a | 28.4.2006 12:27

dreckus - [28.4.2006 03:51] Jasně, ty mě tak znáš, že je to, jak jsi mě počastoval naprosto jednoznačně jasné... :-D
Běž poslouchat ty své ambienty (nic proti tomu nemám) a nekecej do metalu! :-)
Archangel - [28.4.2006 09:55] Tlačenka = brutal death / grind.

Archangel Archangel | 28.4.2006 09:55

ja hlavne nechapem celkovu 'tlacenku' Sepulturu, je sice OK, da sa pocuvat, ale zeby som z nej niekedy padal na rit nemozem povedat....

dreck: :D:D:D

Morbo Morbo | 28.4.2006 09:05

Budeme na sebe hodní! Budeme na sebe hodní! Budeme na sebe hodní! Budeme na sebe hodní!

...A všichni:

dreckus | 28.4.2006 03:51

bys*

dreckus | 28.4.2006 03:51

"Já poslouchám tlačenky, jazz i LP a rozhodně si nemyslím, že jsem bez vkusu!"

ty seš hlavně totální křupan a dement (a v rychliku bys musel hodne dlouho cestovat krizem krazem nez by vubec neco takovyho jako vkus zahlidl)

k.eight.a k.eight.a | 28.4.2006 00:10

Tak se musím smát vám "znalým" a protřelým posluchačům... :-D

Nejprve na autora: "Není veřejné tajemství, že SEPULTURA jde už drahnou dobu od odchodu Maxe postupně do ústraní." < Toto IMHO platilo na Sepulturu model Against a Nation, ale nikoliv na RoorBack a Dante XXI, kterými si získali množství nových fandů a spousta lidí díky tomu preferuje éru s Derrickem místo Maxe. Osobně jsou mi právě poslední 2 alba sympatičtější a baví mě víc než zprofanovaná Chaos A.D. a Roots!!!

Tom - In Flames [25.4.2006 07:28] "Linkin Park, ktery poslouchala moje kamaradka bez vkusu..." < Hele ty jazzovej brutal frajere! :-D Já poslouchám tlačenky, jazz i LP a rozhodně si nemyslím, že jsem bez vkusu! Chápu, že se LP kde komu nelíbí, ale nejsou o ničem, oni taky nevařili z vody. Něco na tom je, když neznámá kapela vydá první album a prodá ho 18 000 000 ks. Je mi líto, ale IMHO jsou fakt dobří!

fiLL-kiLL - ... [25.4.2006 12:45] "linkin je totoalní jednoduchý shit bez nějakeho hráčskeho umění" < Pro tebe platí to co jsem napsal "jazzmanovi" výše. Jsi vymytý mozek, kterého zajímá, jen co je a co není "komerční"... :-D Jen by to chtělo vědět, co to ten výraz "komerční" vlastně znamená, co? ;-)

metalwarrior - [27.4.2006 16:49] "Tom: a slysel si i starsi alba, treba Whoracle, Jesters Race, Clayman?" < Sorry chlape, ale to co od IF stojí zato jsou především Jester's Race a hlavně Colony! Whoracle je vykrádačka Jesteru a Clayman je vatové album s pár super songy.

Jinak Come Clarity je až na ty Tomem zmíněné klišovité refrény lepší než Clayman, ReRoute... a SoundTrack... dohromady, za tím si stojím! :-)

Viper - [27.4.2006 22:28] < Konečně někdo s jehož názorem jsem s to se ztotožnit!

metalwarrior metalwarrior | 27.4.2006 22:39