VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

RADIM KOZIEL - zkušenějšího rockera neoj...š - zpět na článek

vike vike | 24.9.2008 16:02

Nektere perly z toho rozhovoru tesat do kamene resp do obalek bible agro metalu...

RADIM KOZIEL | DÍKY ZA VYJÁDŘENÍ.. | 24.9.2008 15:20

ŠKODA, ŽE NENAPSALO VÍCE LIDÍ...MOHL JSME SE TROCHU VÍCE POUČIT.....JAK NĚKTEŘÍ DĚLAJÍ MUZIKU S LÁSKOU...S úctou k Vám Radim Koziel. Jinak mrkněte na www.metalhey.com/alicecooper UŽ TO ZAČÍNÝ BÝT HUSTÉ.

Allegor | 19.9.2008 23:54

Tak to určitě, takoví lidé jsou potřeba. Doplnil bych třeba i Davida Krédla a Alla na rádiu Beat, kteří moderují poslední hodinu hard and heavy a celkem často dávají prostor třebas začínajícím kapelám od nás nebo méně známým spolkům ze zahraničí.

paax paax | 19.9.2008 19:37

Radim dělá hodně pro metalové kapely v ČR...

Allegor | 19.9.2008 16:34

Týjo, ses rozepsal, co? To jsi vypotřeboval půlku své slovní zásoby a jako přidanou hodnotu jsi přihodil pár dosud neznámých slovíček, které sis právě přečetl ve slovníku spisovné Češtiny, ne?

MarcoH. | 19.9.2008 08:17

Neviem,ale mne osobne sa určite lepšie čítajú príspevky od Allegora,než Dreckusove rádoby vtipné,nič nehovoriace jedno-dvoj vetné poznámky...

dreckus | 19.9.2008 01:54

protoze me vzdy predcasne vycerpaji tve sahodlouhe monology na hluboka temata jako "proc mam diru do prdele" vydavane za diskusi.
kdyby jich nebylo vsude jako maku, tak se mozna dokonce zdrzim poznamek

Allegor | 19.9.2008 01:42

Zato deckus zase napsal jednu ze svých obvyklých duchaplných jednovětých poznámek. Měl jsem vždycky za to, že fórum pod článkem je od prezentace názorů, ale možná jsem se spletl a je o bezduchám tlachání vždy jednou až dvěma větami o hovadinách. Proč vlastně někde nekecáš o Halfordovi? Takový vděčný téma.

dreckus dreckus | 19.9.2008 01:14

allegor.metaloblogis.net presents:

Allegor | 19.9.2008 00:23

Prakticky bych to shrnul takhle - takoví Ador Dorath si objíždějí ty klubíky za 10 litrů nebo kolik, hrajou ten svůj styl metalu (nebudu se pouštět do polemik o nějakém žánrovém zařazení se čtyřmi lomítky), peníze to nejsou úplně špatné, ale nějaké terno to taky není. Fanoušci žánru je mají rádi, oni asi taky mají svou hudbu rádi, protože za ty prachy to opravdu nejde dělat pro prachy. Širší veřejnost je nezná.
Marthus mlátí do škopků u CoF, vydělá si těžkej obnos, žere ho plno lidí, gothic patnáctky z celého světa po kapele, v níž hraje šílí. Kvalita hudby? No, aktuálně nic moc, spíš nic než moc. Ale co, vydělá si a je celkem košér snažit se o dobrou víru, že ho ta muzika fakt baví. Ale kolik takových kapel hraje to, co CoF, ale nemají takovou kliku? Ty půjdou často do kytek, dva roky to budou řezat v garáži a rozpadnou se jako průměrná, nezajímavá goth metalová parta, která vůbec neprorazila ke své cílové skupině. Protože konzumenti tohohle si tu kapelu nenajdou.

Allegor | 19.9.2008 00:16

I "hit" vyžaduje jistý střih, strukturu. Ano, jedná se o střih skladby diktovaný tou reklamní mašinerií: "(Skladateli) XY, napiš písničku takovou a takovou, (textaři) WZ, napiš k tomu text o tom a tom, zpěvačka ABC z toho udělá klipový singl." Mluvil o tom v jednom rozhovoru s Markem Ebenem třeba i Michal Pavlíček, jaký je tam diktát, třeba co se týče instrumentální části, momentů, kdy má nastoupit zpívaná melodie, osekanosti sóla, je-li vůbec... Je to práce pro aspoň elementárně zdatného skladatele, který má žaludek na to stvořit prostě to, co mu je načtrnuto, shrábnout prachy a s koženým ksichtem odejít.
Nebo samozřejmě pro skupinu (v níž by se chytl i ten jazzmann), která si to bude i hrát. Opravdu dobrý skladatel a muzikant by takovou skupinu utáhl a vytáhl nahoru, protože by mu nedělalo problémy složitz a zahrát cokoliv. Samozřejmě, to štěstíčko je potřeba... u žánrů jako je jazz, blues, kalsika, ale řekl bych že i takové ty méně populární odnože metalu (relativně, myslím tím mimo takového toho profláklého heavy, speedu, trashe, deathcoru, teď třeba gothic, takže tam řadím i většinu black/deathu atd.) to je o náhodě méně, protože fanoušci často mají rozhled v žánru, sledují všechno možné, jsou servery jako třeba právě MP, které představují i ty méně známé nebo začínající kapely, takže když jseš fakt dobrej, minimálně fajnšmekři žánru tě budou žrát. Čím více alternativní scéna a UG, tím víc máš řekl bych v tomhle jistotu. Ale zas tím míň si vyděláš. V popu když to vyjde, nahrabeš si nehorázně.

P.S. | 18.9.2008 16:31

Allegor - Ke složení(vytvoření) hitu dnes nejsou potřeba skladatelské dovednosti ale propagační mašinerie. Kdejaká uječená nána díky ní vydělává slušné peníze a sebelepší jazzman by si bez ní nevydělal ve středním proudu ani na slanou vodu.

Allegor | 18.9.2008 13:45

Jo, určitě je pravda, že drtivá většina muzikantů si chce něco vydělat a především se chce líbit lidem. Otázka je, nakolik ti lidé muzikanti mají rádi svoji hudbu, takže oželí nějaký ten peníz, který by měli kdyby hráli laciněji, prvoplánověji... myslím, že na prvním místě u dobré kapely musí být láska k muzice. Proč by pak Emperor nehráli pop-rock, Chuck Schuldiner třeba neopunk a kupříkladu Opeth třeba R´n´B? Asi by si vydělali víc než metalem. Ale o tom to je, oni měli na prvním místě svoji muziku. Nesnáším lidi, co tvrdí takové ty kecy, že hudebník, který dělá muziku za nějaký větší peníz, je zaprodanec komerce. Dělá prostě svoji práci. Jak jsem napsal, je jen otázka, jestli ji dělá na prvním místě proto aby se prodal nebo proto, aby nahrál muziku, která se jemu samotnému bude líbit. Jsem přesvědčen, že při první variantě z toho nikdy nemůže být dobrá tvorba.

Jinak jsou i hudebníci hodně "UG", kteří hrají ten svůj žánr prakticky pro radost, zejména různí alternativní jazzmani atd. Na jednom festu zaměřeném na folkovou hudbu, s jehož pořádáním jsem pár let zpátky pomáhal, hrál excelentní jazzman, nějaký Ryba (tuším dokonce že potomek J.J.Ryby, toho slavného skladatele) a byl to vážně master. Ovšem většina návštěvníků festu kroutila hlavama a trousila kecy typu "kdo to má poslouchat, vždyť to není žádná písnička, vždyť to je jak když ladí kytaru..." Ten chlápek žil a hrál i v USA, vydělával si tam dobré prachy jazzem, ovšem v rámci jazzové subkultury. Kdyby začal hrát nějaký pop-rock, vydělal by si určitě víc, při svých muzikantských a skladatelských schopnostech by neměl problém skládat "hity". Ale on prostě miloval (a snad pořád miluje) jazz a hrál ho, ať si pár hospodských kecálků pod pódiem mrmlalo cokoliv.
V rámci metalu vždycky s úsměvem říkám, že nejvíc "true" a undergroundoví jsou křesťanský kapely. No ne snad? Poslechněte si třeba Crimson Moonlight, jeden z nejlepších black/deathů co znám a nikdy nemůžou počítat s nějakým komerčním proražením, protože většina metal fans je odsoudí za jejich víru.

subeer subeer | 16.8.2008 03:16

Diky za pekny rozhovor. Osobne kvituji a jsem rad, ze Radim to opravdu nalil od podlahy(uprimne) a nehraje si na nejakeho mesiase metalu v eteru a vystizne tvrzeni, ze metal je hlavne byznys a kazdej chce nejakou kacku vydelat(na tomto bychom nemeli videt nic spatneho), musim jenom odkyvat.

First Girl | Radim | 15.8.2008 15:02

Ach Radim...muj nejoblibenejsi moderator tehdy na AZetku..bez nej pak zacalo uvadat..take jsem s nim delala jeden rozhovor, ale ten Tvuj je lepsi ;)

MFabien | Pěkná práce | 15.8.2008 14:43

...jen tak jdu kolem, takže zdravím!!!:-)))