VLOŽIT DISKUSNÍ PŘÍSPĚVEK

ORI AND THE WILL OF THE WISPS - Umělecké dílo mezi plošinovkami - zpět na článek

Boovol Boovol | 1.4.2021 21:39

RIP: Není zač. Včera jsem si jen na chvíli pustil tu novou verzi a hned mě to zas pohltilo. Ta atmosféra je neskutečná.

Ten tvůj dojem chápu, je tam hodně textu, víc, než bývá i v adventurách zvykem, ale zároveň je to RPGčko jak řemen, ovšem bez soubojů, což zase dává více vyniknout tomu adventurnímu elementu.

K těm médiím, určitě záleží, jaká sleduješ. Já třeba Games.cz nebo Rock, Paper, Shotgun (+pár dalších) a tam tuto hru registrovali snad i s předstihem (Games.cz určitě).

rip | 31.3.2021 19:03

Boovol: Díky za tip, rozehrál jsem a připomíná to víc než RPG mi to svým konceptem připomíná textové adventury z počátku devadesátek. Skvěle udělaný svět, u kterého jsem škrábnul zatím jen povrch a šetřím si ho, protože to je něco co se musí vychutnat. Hodně moc se mi líbí styl toho všeho. Překvapuje mě, že "velká" média tu hru přešla bez nějakého většího zájmu.

Boovol Boovol | 28.2.2021 15:37

U některých postav je namluvený začátek hovoru, podobně jak třeba u Pillars of Eternity. Dohrál jsem to asi za 40 hodin, za pár dní, neboť po nějaké době to byla hra, která mě totálně zaháčkovala

rip | 27.2.2021 14:59

Boovol: v pár infočláncích jsem se dočetl, že to audio má .... tak si nejsem jist, všechny dialogy jsou teď jen psané? Za kolik hodin jsi to dohrál?

Boovol Boovol | 26.2.2021 21:35

rip: To netuším, osobně jsem ji zaregistroval ještě před vydáním. Teď v březnu má vyjít vylepšená, kompletně namluvená The Final Cut verze (1 000 000+ slov!), takže bude příležitost napravit rest.

rip | 26.2.2021 21:17

boovol: Disco Elysium mi uniklo a vypadá to moc dobře, jak to že se o ní v době vydání moc nemluvilo? Nechápu, že mi něco takového uniklo.

patras: tééda ... za mě příběhové linky Detroitu jsou skvělý, gameplay už tak moc ne, interaktivní filmy kombinovaný s walking simulatorem a sem tam quicktime eventy mě moc neba, ale příběh za mě supr

Boovol Boovol | 26.2.2021 20:21

Zcela mimořádný epický zážitek pro mě bylo RPG Disco Elysium (2019). A když už jsme na hudebním serveru, tak o soundtrack se postarali British Sea Power, v tomto případě v atmosféričtější, ambientnější poloze.

patras patras | 26.2.2021 18:20 předchvílí online

Zrovna hry od Quantic Dream považuju za děsné klišé. Ve své době to bylo revoluční ale dneska už to působí prkenně. a uměle.

rip | 26.2.2021 18:05

pokud jde o příběh tak Heavy Rain, ale tam už trochu stárne grafika a nejlepší sci-fi příběhovka za poslední dobu je Detroit: Become Human

Boovol Boovol | 26.2.2021 17:57

Patex: Jedna z indie věcí s temným a silným příběhem (a v neposlední řadě super hudbou) je The Cat Lady, pokud hraješ adventury.

Patex Patex | 26.2.2021 17:29

patras: tych faktorov je samozrejme viac ako jeden, ja to ani nevidim ako problem, lebo cim viac su hry popularnjesie, tak tym viac stracaju u mna svoje caro. Za seba mozem povedat, ze za par rokov budem asi hrat prevazne len hry od indie vyvojarov.

rip, patras: 1979 Revolution nepoznam, skusim. Mate este nejake tipy na menej zname hry s kvalitnym pribehom?

rip | 26.2.2021 12:48

patras: je to tak, znám ve svém okolí hned několik výrazně mladších lidí, kteří se o tom jak vlastně vzniknul současný režim v Íránu dozvěděli prostřednictvím hry 1979 Revolution: Black Friday

a myslím, že i člověku, který fakta zná to rozšíří obzory

patras patras | 26.2.2021 11:12 předchvílí online

"Ludia sa radsej stotoznuju s realne zijucimi osobnostami ako s nejakym wizardom z Dragon Age (tych par nerdov snad prepaci)."

Nemyslím si že problém je v tomhle. Spíš jsou tu dva odlišné problémy: Starší generace (zvlášť u nás) na hraní furt koukají jako na aktivitu které se věnují hlavně společenští vyděděnci, absolutně nechápou co hry jako médium umožňují a jak fungují a většina informací o hrách se k nim dostane skrz bulvár, kde jsou samozřejmě hry vyobrazené jako zlo.

Druhý problém vidím v tom, že v mainstreamové tvrobě nenajdem tolik vážnějších témat, samozřejmě jde hlavně o zábavu, ale vážné témata se řeší hlavně na nezávislé scéně a možná i ve hrách které nejsou tak vizuálně atraktivní a na první pohled přístupné jako v případě mainstreamu.

Kostěj | 26.2.2021 10:00

U mě vlastně taky, pocitově. Ten audiovizuál je totální overload :-)

Z hlediska herních mechanik si ale myslím, že HK z toho vychází vítězně.

rip | 26.2.2021 09:24

Hollow Knight skvělý, ale Ori subjektivně u mě o malý kousek před ním

Kostěj | 26.2.2021 09:15

Ori je fenomenální série, ale s tou nejlepší metroidvanií bych byl opatrnější, Hollow Knight by chtěl na slovíčko...

Patex Patex | 26.2.2021 08:43

To povrchne "hajzlove" hranie sa len dostava do popredia v podobe hier na mobilnych telefonoch a tabletoch. Ajked ma momentalny trend netesi, podobne single-player hry ako Ori nevymiznu, len ich bude mozno menej. Co ani nemusi byt zle, lebo je toho momentalne tak vela, ze neni cas to vsetko poriadne odohrat a objavovat normalnym tempom, ked uz mas po skolskych casoch.

Co sa tyka herneho priemyslu, moze mat najvacsie penazne obraty (vsak je aj inak nastaveny, od vyroby po predaj), ale tu prestiz ako hudba a film dosiahne len tazko. Ludia sa radsej stotoznuju s realne zijucimi osobnostami ako s nejakym wizardom z Dragon Age (tych par nerdov snad prepaci).

Recenzia ako zvycajne navnadila, ale potrebujem dohrat ten Dragon Age: Inquisition.