Thorn
7,5 / 10
Keď OPETH začiatkom augusta zverejnili skladbu „§1“ – a s ňou ďalšie detaily o albume, ktorý mal pôvodne vyjsť v polke októbra – len ťažko sa dalo odolať nadšeniu. Po takmer dvadsiatich rokoch síce formálne bezchybných, no (prevažne) nevýrazných albumov sa zdalo, že sa opäť raz growlujúci Åkerfeldt a spol. vrátili k vzorcu z prvej tretiny kariéry, vyladeného zaujímavými hosťami a zastrešeného konceptom, ktorého formálna štruktúra evokuje progové eposy zo 70-tych rokov. Konieckoncov, „The Last Will And Testament“ nesie podtitul „An observation by Opeth“, v priamej citácii z názvu debutu KING CRIMSON.
Ako to pri veľkých očakávaniach býva, realita je trochu... reálnejšia. Faktom je, že som „The Last Will And Testament“ počul viackrát, kež ktorýkoľvek z predošlých šiestich zárezov OPETH. Príspevok Iana Andersona dáva zmysel (a zo „Závetu“ robí akýsi metalový „Aqualung“) a všetko je formálne bez chyby, snáď až na trochu lacno pôsobiaci obal a booklet (s kvalitou tlače majú noví a draví Reigning Phoenix Music tak trochu problém).
Najväčším problémom OPETH tak ostáva „Blackwater Park“ – latka postavená tak vysoko, že sa stáva neprekonateľnou. Na „The Last Will And Testament“ chýbajú hity formátu „Harvest“ či „The Drapery Falls“, a tak – hlavne v gradujúcom finále „§6“, „§7“ a „A Story Never Told“ –pripomenie skôr „Deliverance“: na rytmike vystavanú nahrávku, ktorá aj po 24 rokoch bez debaty obstojí, no rok po „Blackwater Park“ znela ako mierne sklamanie.
- Pondělí, 9. prosince 2024