Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hudba linoucí se z reproduktorů je tak pomalá, až chvílemi vyvolává dojem, že se musí úplně zastavit. Ale nezastaví, ve svém neuspěchaném rytmu pozvolna plyne dál. Plyne, či se jen líně převaluje na spodních vlnách basové linky. Hudba na pomezí doomu, psychedelie a ambientu, kterou tlačí kupředu pomalá a přesto výrazná rytmická sekce. Je minimalistická ve svém projevu a jen málo nástrojů o sobě dává vědět, občasné kytary, smyčce nebo klávesy si předávají doprovodné party. Nakonec ani malíři zádumčivých kreseb pestrou paletu nepotřebují. O to výraznější je zpěv, na kterém je kouzlo BLEAKHEART postaveno. Barevný, procítěný soprán vykresluje malebné melodie, chmurné nálady a neveselá témata. Celek funguje velmi dobře, ale chce to ty správné chvíle pro poslech.
„Silver Pulse“ je druhým albem americké kapely BLEAKHEART. Prvotina se nesla ve stejném zádumčivém pomalém rámci, místy byla rozháraná či neučesaná, ale jinak šlo rovněž o kvalitní poslechovou záležitost. Na „Silver Pulse“ svůj projev vypilovali, zvuk pročistili, jen atmosféra zůstala temná, černočerná. Texty jsou plné zmaru, zoufalství a beznaděje. Jak jinak. Na albu je pouhá šestice skladeb a něco málo přes půl hodiny i při svém pomalém tempu uteče velmi rychle, nechá-li se posluchač vtáhnout do kouzelných témat ponuré atmosféry.
To zvládá už úvodní „All Hearts Desire“, začínající nízko posazenými akordy, aby posléze přešla v piano doprovázející procítěný hlas. Hlas, který v závěru graduje na hraně mezi agresí a zoufalstvím. „Sinking Sea“ je poklidná, jak bezvětrná hladina vody. Působivá „Where I'm Disease“ předvádí nejniternější polohy mysli, psychedelická muzika plná silných okamžiků. „Weeping Willow“ je výrazná skladba s čitelnou melodií, která jako jediná má trochu svižnější rytmus a je i klíčem k tomuto ne snadno přístupnému materiálu. A tím klíčem se rozhodně vyplatí otočit a otevřít dveře do zešeřelého pokoje „Silver Pulse“.
Otázkou pro Portugalce GAEREA je, zda jejich black metal má být vizí osobitě vzletné formy, nebo je to jen teatrální snaha o dramatičnost. Té je totiž na aktuální desce opravdu hodně. A čeho je moc, toho je příliš. Minulá deska se mi zamlouvala více.
Další technický death metal. Povedený debut skupiny, za kterou stojí hudebníci se zkušenostmi, třeba bývalý bubeník FALLUJAH. I díky klavírním partům hodně rozmanité a proměnlivé dílo startuje zajímavou tematickou trilogii. Budu sledovat.
Metalovější souputníci Vesničanů z města Ioanniny se hlásí s nádherně eklektickou metalovou kolekcí, která s chutí kloubí hard rock, heavy metal, stoner a pulzující řecké folkové party. Dominuje bublavá basa, výrazné perkuse a nápadité delší kompozice.
Kto pamätá, že Poly natočil akustickú dosku už v roku 1992? Z toho pohľadu je projekt POLY NOIR ďalšou z odbočiek v kariére polyhistora. "Noir country" s priznanými inšpiráciami a Polyho charakteristickou poetikou (objaví sa aj Joe!) stojí za vypočutie.
Guilty pleasure pokračuje, děcka už jsou skoro dospělá a furt je to fackování baví. Musí, mají to ve smlouvě. Na plac se vrací Silver, zvraty jsou čím dál (tragi)komičtější, ale tvůrci to napětí stále dokážou šponovat. Jak dlouho ještě, proboha?!
Němci nezapřou inspirace od NILE, již název v podobě egyptského boha chaosu k tomu ostatně odkazuje. A tak nám servírují vydatnou porci technicky pojatého a orientálním folklórem kořeněného death metalu. Je to poctivě uklohněné, takže docela lahůdka.
Neuvěřitelných 26 let od minulé desky a přesto jako by THE JESUS LIZARD vůbec nezestárli. Suverénní návrat ve znamení typických hutných noiserockových struktur a stále je to správně surový underground, byť si skupina samozřejmě nese svůj status kultu.