Stejně jako v několika minulých ročnících našeho oblíbeného festivalu se i letos hlásíme přímo z místa dění a přinášíme šest aktuálních dojmů, které se zaryly do paměti při posledním dnu Brutal Assaultu.
PLINI
Za příval lásky a dobré energie, která proudila areálem hned od prvního Pliniho gesta. Za křišťálový zvuk, perfektní instrumentální výkony a to, že tahle kombinace ani chvíli nepůsobila sterilně. Za wall of love, nejpomalejší circlepit a nejněžnější crowdsurfing. Za důkaz, že Brutal je především oslava bezpodmínečný lásky a tolerance.
CHTHE’ILIST
Za temné québecké bahno a murmur vyvřelý ze dna oceánu. Za hrdě zvednutý prapor old school death metalu. Za technický vklad do těžkotonážní riffové valby. Za Philovu strhující vokální performance a za to, že vydržel mít větší část setu oči v sloup. Za brutální intenzitu, která nepoklesla ani před trochu řídce zaplněným hledištěm. Za první společný redakční circle pit ročníku.
EMPEROR
Za vrchol festivalu, se kterým jsem vůbec nepočítal. Za připomenutí, proč je Ihsahn a spol. nejdůležitější BM bandou mého života. Za monolitický zvuk, který se obejde bez orchestrů, cheap kašpařin a masek. Za pocit, že Satan stále kráčí s EMPEROR. Za perfektní playlist, milou nenucenost a Tryma Torsona, který vypadal, že to celé dává v suchém triku. Za pocit, že mi vůbec nevadí prošvihnutý set BEHEMOTH. Nergala mám rád, ale ten večer by už neměl šanci.
THE DILLINGER ESCAPE PLAN
Za znovuzrození, které stálo za to i kdyby se jednalo o jednorázovou záležitost. Za energii "Calculating Infinity", kterou dokázala přenést na pódium i o čtvrt století starší kapela. Za reminiscenci časů, kdy se math metal rodil a šokoval svojí zdánlivou neuspořádaností. Za instrumentální jistotu servírovanou ve zničujícím nasazení. Za možnost to všechno ještě jednou zažít.
BEHEMOTH
Za ikonické představení toho nejlepšího z Černé scény Kovového národního divadla. Za chrám temnoty a zla, z jehož chrličů proudí čistá biblická zkáza. Za kázání, na nichž se radikalizuje spodina, aby pak vzala vrchnost cepy a sudlicemi. A za zvuk, který to všechno zprostředkoval s dokonalým efektem nejoblíbenějšího nástroje Francouzské revoluce.
NEW MODEL ARMY
Za další dramaturgický úskok stranou, který ve výsledku dokonale zapadl do koncepce letošního ročníku. Za nestárnoucí ostrovní kytarovou muziku, která v sobě mísí tradice i nadčasové poselství. Za charisma Justina Sullivana, který nepotřebuje velké rockové pózy k tomu, aby uhranul dav. Za to, že moje triko JOY DIVISION konečně dávalo smysl. Za fenomenální "First Summer After", jež zazněla v úvodu a musela přesvědčit i poslední váhající v okolí Obscure stage, že tohle bude stát za to... A sakra stálo!