HIGH PARASITE - Forever We Burn
Takýto death pop veru môžem! Pozoruhodný projekt okolo ikonického Aarona Stainthorpa veru prekvapil. Napríklad aj tým, že tento album je o dosť nápaditejší a vzrušujúcejší ako posledná tvorba MY DYING BRIDE.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
O Burning Shores se mluví jako o jednom z nejlepších DLC za poslední dekádu. Popravdě se mi zdají tato slova v ledačems nadnesená. Hlavně proto, že tu cítím opravdu hodně nevytěženého potenciálu. Příběh nás zavádí do Města Andělů, které je rozděleno na několik menších ostrovů v důsledku sopečné činnosti a celá story funguje mnohem více jako epilog k celému vyprávění, než jako dodatečný lehce nastavovaný obsah, tak jak to bylo u „Frozen Wilds“ v první díle ságy nazvaném Horizon Zero Dawn.
Hra představuje nového Zenitha, který se nevyskytoval v hlavní hře, protože se od hlavní skupiny z jistých důvodů odpojil. Díky tomu, že hlavním enemákem je jen jeden člověk, je mnohem jednodušší více prokreslit jeho osobnost a motivace, a to se hře podařilo fantasticky. Současně tu mnohem více prokresluje i fungování kmene Quenů, kteří v oblasti Los Angeles uvíznuli. I tady jdeme mnohem hlouběji než v minulosti. Quenové jsou mnohem vyspělejší, mají organizovanější infrastrukturu i jakési úřady, dohlížející na nastavená pravidla žití.
Právě z tohoto kmene získává hlavní hrdinka Aloy parťačku pro své dobrodružství, kterou je válečnice Seika. Dobrý nápad, nicméně z mého pohledu nedotažený. Seika sem tam pomůže v nějakém boji, ale jinak kooperace s ní není výrazněji využita. Ano, je to člověk, se kterým často „máte dialogy“ a budujete nějaký vztah, ale vše se odehrává tak nějak povrchně. Místy Seika vyloženě vadí, když se při stealth misích chová trochu „hloupě“. Naštěstí je pro nepřítele neviditelná a hra toto její chování nijak netrestá, což je tedy také něco, co snižuje výsledný umělecký dojem.
V čem je hra fascinující, je opět grafika. Ačkoliv se na vývojáře snesla vlna hejtu kvůli tomu, že DLC nepodporuje starší generaci konzolí, celkem chápu vysvětlení situace, které bylo o tom, že nechtěli dělat kompromis v tom, jak hra bude na starších konzolích vypadat. Los Angeles vypadá opravdu úchvatně. Jak jeho nadzemní část, která je mnohem více o zbytku města a s tím souvisejícím lezení po troskách věžáků, tak i jeho potopená část. Tvůrci do mapy propsali také mnohem více kultovních míst. Nechybí samozřejmě nápis Hollywood, ale dostanete se i na trosky letiště, Čínské divadlo, Griffith Observatory, 7th Street Bridge, část Downtownu, případně Beverly Hills Gateway, které je celé pod vodou. To se stalo tak, že oblast zasáhla tektonická činnost, která je stále aktivní, a celé město je roztrháno na menší ostrůvky. Hra je mnohem detailnější po všech stránkách, například i pod vodou, kde si mnohem více budete všímat hejn malých ryb a bohatosti podvodní fauny. Opomenuty nebyly ani obličejové animace, které patří k tomu nejlepšímu, co lze v hrách dneška vidět.
Zkrátka nepřišel ani bestiář, který se rozrostl o několik málo kousků, ze kterých vyčnívá hlavně „Beligut“. Nové monstrum podobné žábě, které bude i pro naskillené hráče oříškem díky své pohyblivosti, kyselinovým útokům a možnosti rodit malé otravné poletuchy. Konečně se tu máme možnost dostat i k jedné zenithské zbrani, která je v mnohých ohledech soubojovým gamechangerem, pokud se ji naučíte ovládat, a přiroste vám k srdci.
Proč tedy považuji hru za ne zcela nevytěženou? Trochu mi chybí důvody všechny ty krásy odhalovat. Je tu jen pár vedlejšáků, které vás zdaleka nenutí k tomu projít všechna zajímavá místa hry. Jako bonus dostanete nějaké nové a velmi zajímavé schopnosti, ale vlastně nemáte úplně možnost je využít. Získáte nový dopravní prostředek – ptakoještěra, který se dokáže pohybovat i pod vodou, ale jeho schopnosti vlastně krom jednoho úkolu vůbec nepotřebujete. To samé lze říci i o tom, že je možné používat loď, ale … k čemu? Hra představuje celou řádku nových schopností, nápadů a mechanik, … Nakonec ale k využití nově nabitých schopností nemáte vlastně příležitost. Příliš rychle vás dovede k naprosto epickému boss fightu, který je za mě mnohem velkolepější, než ten v hlavní hře, ale pokud nejste opravdu notoričtí vyzobávači otazníků, tak už tu není moc co dělat. Můžete sice hledat novou surovinu „sírotřpyt“, za kterou si kupujete nové legendární předměty, ale ty pak nemáte kde a jak využít. A to je trochu škoda.
Krásné prostředí, super příběh a spousta nápadů, které ale nemáte moc možnost naplno vytěžit.
7,5 / 10
Developer: Guerrilla Games
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Director: Mathijs de Jonge
Producer: Joel Eschler
Programmer: Michiel van der Leeuw
Artista: Jan-Bart van Beek, Misja Baas
Writer: Ben McCaw
Composer: Joris de Man, Niels van der Leest, Oleksa Lozowchuk
Takýto death pop veru môžem! Pozoruhodný projekt okolo ikonického Aarona Stainthorpa veru prekvapil. Napríklad aj tým, že tento album je o dosť nápaditejší a vzrušujúcejší ako posledná tvorba MY DYING BRIDE.
Speed/thrashový old school, který vám vlétne do obýváku a při rozrážení dveří vás bezohledně praští do ksichtu. Američané se s tím moc nemažou, ale na druhou stranu v té své ortodoxii dokáží předvést i kompoziční hravost a schopnost improvizace.
Nenáročný přesto velmi příjemný poslech pro podzimní dny nabízí Podzimní nevěsta. Melodický metálek v podání těchto Vídeňáků se opírá hlavně o silný hlas hlavní pěvkyně, několik chytlavých podzimních písní se jim ale povedlo.
Další porce vesmírného prog rock/metalu, vlídného i silného tak jak to umí jen tito Švédové. Moc se toho od minula nezměnilo, jede se podle zaběhnuté šablony, ale proč ne, když to tak hezky funguje.
Britům to sluší v jemnějších melancholických polohách, kde se opravdu efektně uplatňují harmonicky poskládané vícehlasé vokály. To mě ostatně hodně bralo i na minulém albu. Škoda, že zde už to občas sklouzává do "ukňourané" rozvláčnosti. Jinak fajn.
Batman 2022 byl pecka. A seriál zkoumající figuru kultovního záporáka hraného Colinem Farrellem bude taky. První epizoda je velmi šťavnatým soustem s chytře napsaným scénářem a velmi solidní výpravou. Tak hlavně to v dalších dílech neposrat.
Ne náhodou znějí často SEETHER jako modernější DEFTONES, skupina i producent Matt Hyde (DEFTONES, SLAYER) to tak zřejmě chtějí. Trochu škoda, i na devátém albu tak SEETHER nenabízí víc než rutinérský post-grunge. Ale hezké melodie a silné refrény tu jsou.