Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kapela, která se v Kansas City původně dala dohromady na jednu show, se stala jedním z nejrychleji rostoucích klubových souborů v rámci extrémního hardcoru. A ačkoliv aktuální deska vyšla před pár měsíci, tak mě nepřestává provázet a bavit. V uších zraje jako víno. Už jen první riff k úvodní „The Unbuckling“ je prostě neskutečně návyková věc. Při každém poslechu se těším na chvíli, kdy mě po prvních šestnácti sekundách a čtyřech opakovačkách zaleze kytarový motiv pod kůži a ve chvíli, kdy se přidá basa a bicí, všechno exploduje. Připomíná mi mé oblíbené mathcore bandy, ačkoliv riff není nijak nepravidelný. Sílu té skladbě dodává i vokál, který se z intenzivní řvané polohy sem tam láme do vyloženě ubrečené, kterou zpěvák Jerom Johnson dodává kapele výraznou dávku emařiny. Je to toxická směs frustrace, smutku a rozhořčené energie, která prostě musí ihned ven. Papiňák před výbuchem.
V MISSOURI EXECUTIVE ORDER 44 se spojily mé nejoblíbenější žánry. V kapele je znát láska k těm nejextrémnějším stylům. Některé fragmenty jsou z kategorie toho nejpřísnějšího grindcore, ale přesto si kapela uchovává čitelnost, určitou hitovost a hlavně obrovskou dávku emocí. Tvoří tak žánrový koktejl, ve kterém jsou jasné kontury starého screama, powerviolence, grindcore i mathmetalu.
Veškeré ingredience jsou navíc namíchány v poměru, který vás nepřestávají bavit. I jeden motiv dokáže kapela neustále variovat, takže hned několik skladeb je založeno v podstatě na jednom nebo dvou nápadech, které jsou neustále zkoumány z různých stran zvukově i aranžérsky. Vzniká tak lehce hypnotický koktejl, který neustále graduje. Postrockové postupy v grindcorové dimenzi. Ani se nedivím, že mezi těmi, kdo MISSOURI EXECUTIVE ORDER 44 inspirují, jsou třeba psychedeličtí hammondoví extrémisté AN ALBATROS. Ne že byste na tomto albu slyšeli hammondky, ale přístup k tomu, jak se tu provazují ty nejextrémnější násilné hudební styly se řvanou emařinou, je podobný.
S posledními dvěma skladbami se celá kolekce zpomaluje, stává se noisovější a rozpitější. Ať už jde o kytarovou plochu v „Salt Sermon“ nebo o „They Built a Bass Pro Shop in our Zion“, která se po epileptickém začátku stáčí do masivního nepravidelného válcování. MISSOURI EXECUTIVE ORDER 44 natočili desku, ke které se letos vracím nejčastěji. Důvodem je nejen to, že trefili stylový koktejl, který je hrozně blízko dokonalosti v rámci mých oblíbených žánrů, ale svoji hudbu dokázali naplnit sdělením a silně elektrizujícími emocemi a to se letos povedlo jen opravdu malému množství desek.
1. Riding the Rail
2. The Unbuckling
3. Wear Me like a Mitt, Romney
4. I Would Kill Anyone for You
5. Seven is a Holy Number
6. Get on Your Knees and Fight like a Man
7. Let's Jump a Cowboy Together!
8. Millport's Demise
9. Christian Pornography
10. Salt Sermon
11. They Built a Bass Pro Shop in our Zion
DALŠÍ INFORMACE
Datum vydání: Pátek, 16. srpna 2024 Vydavatel: Learning Curve Records / The Ghost is Clear Records Stopáž: 15:06
Opravdu zajímavá deska, která v daných stylových mantinelech hezky našlehává jednotlivé ingredience do intenzivní huspeniny, která jako by se vám chvěla až v útrobách. Je to hodně přímočaré, možná i trochu razantně definitivní a přes určitou stylovou rozkročenost současně i sevřené do celistvého bloku. Skupina ale jako by možná zbytečně někam spěchala a potenciál mnohých postupů a pasáží zůstává podle mě nevyužit až příliš okleštěnou stopáží. Možná i proto mě o trošku víc oslovila do určité míry stylově spřízněná deska "Children Of The Moon", kterou letos vydali další Američané STATE FAULTS.
9. prosince 2024
ZE SHOUTBOX-u
RIP
Tahle kapela z Kansas City je splněný sen. Kombinuje moje nejoblíbenější žánry. Je to technicky orientované screamo říznuté mathcorem, grindem, noiserockem i bažinou. A dělají to skvěle a kompaktně!
Tohle album ukazuje, že zřejmě nejen samotná skupina, ale i vlastní jednoduše melodický deathmetalový styl se zdá značně vyčerpaný, alespoň pokud se dělá takto klišovitě, jako to předvádí současní THE BLACK DAHLIA MURDER. Hodně vlažné je to.
Obávám se, že tohle je jediná filmová verze Homéra, kterou jsem potřeboval vidět. Není bez chyb, ale tahle pomalá, temná a rozbolavělá věc dokáže zasáhnout na komoru. I proto, že vysekaný Ralph Fiennes je dokonalý Odysseus. Komorní drama o vině a PTSD.
Tato mladá švédská skupina v sobě nese esenci rockového pravěku 70. let stejně jako dravou razanci devadesátek a garage rockovou neurvalost. Občas i hitový potenciál, co mi připomněl pecky od THERAPY?. Výborné retro.
Pro poslech italského power metalu se člověk vždy musí zaštítit ochrannými kouzly. Kupodivu to není nutné pro poslech této party. Projev je civilní, více se opírá o instrumentální výkony inklinující k progu, k tomu zajímavý vokál. Slušné.
Z podzemí Věčného města vzešla tahle gothic/doom parta, která si za vzor bere švédské DRACONIAN a další podobné spolky. Příjemná melancholická záležitost, která na hodinu čas poněkud zpomalí.
Ambient, který je široce rozkročen mezi svoji chill a dark zónu říznutý dungeon synthem. Má oblíbená relaxační hudba poslední doby. Oproti minulému albu „Another Time“ sází trochu víc na „vesmírné“ rejstříky a větší dějovost.
Tak tohle album je pro mě trochu oříšek. Emo rock, který osciluje mezi příjemnou energickou ladností a hodně podbízivými a banálními refrény. Ty na efekt stavěné melodie bolí, ale z nějakého důvodu to poslouchám už poněkolikáté. Je to kýč, ale baví.