À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak Relapse nám stále pokračujú vo vyprázdňovaní zaprášených archívov a nejednému dnešnému tridsiatnikovi ušetria nemalé peniaze a hlavne čas pri zháňaní už prakticky nezohnateľných raritných 7" vinylov. Predchádzajúce vydania priniesli exkluzívne vykopávky od i dnes známych mien ako blasfemický kult INCANTATION, GENERAL SURGERY v ktorých pôsobil aj istý pán Johnsson (dnes tvoriaci symfonický hevík v THERION) alebo MONSTROSITY (odtiaľ bol do CANNIBAL CORPSE vypľutý Corpsegrinder Fisher ako náhrada za odídeného Chrisa Barnesa).
Na úvod kompilácie dostali priestor povestní vyhulení retardi EXIT 13 s ich už vtedy bizarnou nádielkou v štýle noise grind core obohatenom o rockové až rock ‘n’ rollové elementy, zachytenou na EP „Spare The Wrench... Surrender The Earth“. Svojský zmysel pre humor a na svoju dobu celkom odvážne nápady robia aj po rokoch tieto štyri skladby pomerne počúvateľnými. Nedá mi zároveň nespomenúť aj spotvorenie obalu zásadného albumu VENOM „Black Metal“ (obal ako taký zostal nezmenený až na logo a to, že ten pán na obale má v ústach jointa) na „Just A Few More Hits“ a kolekciu barových songov v štýle muziky 30. rokov „Smoking Songs“.
Grindová legenda PHOBIA sa na mini CD „All That Remains“ prezentuje skôr riadne archaickým a priamočiarym death metalom. Klasický growling, ani stopa po melódiách či technickej hre v štyroch skladbách, ktoré sú len dokumentom doby a vtedajšieho podzemia. Nedávno im mimochodom vyšiel album u tuzemských Obscene Productions a recenzia na tento materiál sa povaľuje niekde na tejto stránke...
Zhruba to isté možno povedať o mne absolútne neznámych GOREAPHOBIA, akurát zvuk postráda hutnosť materiálu PHOBIA, od ktorých ich odlišujú početné pomalšie tempá a melodické vyhrávky. Ich materiál však našťastie tvoria len dve skladby, takže ten bzukot je rýchlo preč.
Najväčším pojmom na kompilácii a zároveň interpretom, ktorého tvorba prešla najvýraznejším vývojom i komerčným úspechom je fínsky AMORPHIS. Rovnomenné EP prináša dvojicu skladieb, ktoré si neskôr našli cestu na dlhohrajúci debut „The Karelian Isthmus“ – „Misery Path“ a „Vulgar Necrolatry“ (objavila sa ako bonus na neskoršom licencovanom vydaní u Nuclear Blast). Obe skladby však žiaľ patria do obdobia, kedy boli AMORPHIS ešte násťroční chalani, jedna z mnohých death metalových kapiel v severskej oblasti, bezo stopy po charakteristických melódiách, či ľudových vplyvoch. To, čo je teda hodné vašich peňazí je až neskoršia éra započatá zlomovým počinom „Tales From The Thousand Lakes“.
Kompilácia ako táto má len veľmi úzky záber a cieľovú skupinu poslucháčov – dnešní tridsiatnici a starší páni s väčším obvodom brucha, dnes už často vzorní oteckovia rodiny a neraz počúvajúci už celkom odlišnú muziku. A skôr práve preto vychádzajú tieto rarity v obmedzenom náklade, než by to bolo ich samotnou exkluzívnosťou. V rámci všeobecného prehľadu však tieto veci neuškodia ani mladším ročníkom, ktoré sa môžu pridať k oteckom spomínajúcim na éru, kedy obtiahnuté rifle, vybíjaná riflová bunda, tenisky s odstávajúcim jazykom a tričko s patrične nechutným obalom boli zdrojom osobnej pýchy a hrdosti.
CD k recenzi poskytli Day After records
Kompilácia pre pamätníkov death metalového praveku. Nič viac.
1. EXIT 13 - Spare The Wrench Surrender The Earth
2. EXIT 13 - My Mind's Mine
3. EXIT 13 - Societally Provoked Genocidal Contemplation
4. EXIT 13 - Only Hypocrisy Prohibits Legality
5. PHOBIA - Intro/Emptyness
6. PHOBIA - All That Remains
7. PHOBIA - Chemical Fear
8. PHOBIA - Internal Rot
9. GOREAPHOBIA - Demented Omen Of Macochism
10. GOREAPHOBIA - Morbidious Pathology
11. AMORPHIS - Vulgar Necrolatry
12. AMORPHIS - Misery Path
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.