OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
TOOL sa úplne zbláznili, Maniac sa po odchode z MAYHEM postavil za ich mikrofón a spolu začali hrať thrash metal. Viete si predstaviť takúto situáciu? Že nie? Tak skúste LOSA!
Mladíci z texaského mesta s rozkošným názvom Nacogdoches na svojom debutovom albume veru nikoho nešetria. „The Perfect Moment“ je zdrvujúcim útokom na zdravý rozum fanúšikov extrémneho metalu! V tých najbesnejších pasážach skutočne znejú ako TOOL odtrhnutí z reťaze, mixnutí s MAYHEM (najmä vďaka spevákovi Michaelovi Hallovi) v období „Wolf´s Lair Abyss“. Vo chvíľach nádychu pred ďalšou búrkou zbesilosti nie sú zase nepodobní rozjímajúcim DEFTONES. Na svoje si prídu i fanúšikovia jasných záruk kvality ako THE END, MASTODON, DILLINGER ESCAPE PLAN či CONVERGE. Tí posledne menovaní najmä vďaka pôsobivému zvukovému obalu, ktorý má v prípade „The Perfect Moment“ na svedomí známy Alan Douches.
Rock, thrash, black, HC, grind a k tomu ťažko zaraditeľná a uchopiteľná, no pre celistvosť hudobného výrazu kapely veľmi dôležitá atmosféra - LOSA sú vskutku šialeným mixom všetkých možných hudobných i nehudobných vplyvov. K tým nehudobným rozhodne patrí evidentne pokročilé štádium psychických porúch, ktorými trpia samotní muzikanti. Kto vie, koľko poradní a psychológov v priebehu detstva a puberty vystriedali. Tak či onak, aj tento fakt určite prispel svojou troškou k tomu, že z týchto chalanov rastú veľmi zaujímavé zjavy na scéne súčasného amerického metalu.
LOSA hrajú hudbu, ktorá je naozaj ťažká na strávenie. Nie sú to veru melódie pre každodenné chvíle pohody. Ich muzika je náročným, miestami až fyzických zážitkom. Ak dokážu na pódium preniesť aspoň časť energie, ktorá je zachytená na drážkach CD, boh ochraňuj návštevníkov ich koncertov! Aj vďaka vynikajúcim, a na debutový album viac ako zrelým, inštrumentálnym schopnostiam, však pôsobí hudba LOSA veľmi komplexným, uceleným dojmom. Nenudí. Baví. Táto kapela je bláznivá. Je dobrá. Bláznivo dobrá!
Už teraz sa teším na ich ďalšie albumy. Bacha na LOSA!
Explozívny debut! Úplne chorý mix modernej metalovej muziky. Na tohto LOSA si dávajte pozor!
8 / 10
Chris Ramirez
- gitara
Kory Koch
- gitara
Michael Hall
- spev
Joshua Urista
- basgitara
David Hall
- bicie
1. Prelude
2. The Beginning
3. Unsuspecting Mind
4. The Witness´s Account
5. One Day, All Eyes Went Dim
6. From The Ashes Of Infancy
7. Linear Prophecy
8. Church Of The Pipped Vipers
9. ...Madness (Sentiment Of A Dying Man)
The Perfect Moment (2005)
LIVE 4-song demo (2003)
V souvislosti s touto deskou musím důrazně protestovat proti jakémukoli srovnávání s kapelami formádu THE END nebo DILLINGER ESCAPE PLAN, to co totiž z těchto kapel dělá velikány je technicky propracovaná a proměnlivá hudba. LOSA nabízejí povětšinou úplný opak, na jedné straně jednoduše se opakující dupání stavící se do pozice místy až monotónního zvukově „zparchantělého“ deathu, na druhé straně pak v klidnějších emo pasážích jakýsi pro mě nezáživný klon ISIS. A především je album strašně nevyrovnané. Pomineme-li zcela prázdné intro, tak po podivné „The Beginning“, která začíná jako stupidní odrhovačka a končí jako emocí prostá emo balada :-), přichází povedený kousek „Unsuspecting Mind“ hýřící dostatkem zajímavého vývoje. Zajímavými skladbami jsou ještě techničtější „Linear Prophecy“ a „Madness (Sentiment Of A Dying Man)“, ale jinak je zbytek plný hudby přirovnatelné k nechutně „zdeathovatělým“ ISIS s výplněmi uťáplého hardcoru a nezáživné akustiky. Pro mnohé atraktivní kabátek tomu asi dává častá řvavá HC poloha vokálu a moderně „zahulený“ zvuk, ale vlastní hudební obsah je pro mě značně nepřesvědčivý.
Neni to celkom tragedia, ale len dalsia z Rudiho precenovanych kapiel. Naj. skladba: Linear Prophecy
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.