OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Už dlouho mě nestálo absolvování tak krátké poslechové seance tolik psychických sil. O jejich rapidní úbytek se nepostaral nikdo jiný, než choré trio SCREAMIN´ DAEMON a jejich první nahrávka „The Decline Of The English Murder“, nad jejímiž kvalitami zůstává veškerý rozum stát.
Naši debutanti zasvětili své mozkovny zcela triviální formě černého kovu a tuto již samo o sobě velmi chatrnou konstrukci ještě navíc zatížili rádoby vtipnou lyrikou opírající se o činy slavných masových vrahů anglické historie. Některé z říkanek sice mají potenciál vykouzlit alespoň náznak úsměvu, leč pokud se budu chtít pobavit nad veselými texty podobného ražení, raději sáhnu do poličky po chicagských „slohových mistrech“ MACABRE, kteří jsou v psaní úsměvných veršů o masových vrazích již dávno korunovanými králi. Z hlediska hudebního není „The Decline Of The English Murder“ ničím jiným než kolekcí 13ti kolovrátkových položek postavených na neškodném brutálně-blackovém základě s nulovým citem pro oživující, neřku-li snad originální myšlenky. Skladby se odvíjí s ubíjející schematičností přesně podle vzorce sloka/refrén sloka/refrén (někdy dokonce i sloka/sloka/refrén – to jen abych pro tu pestrost nezapomněl) a i přes kratičkou stopáž (většinou jen o chlup přesahující hranici 2 minut) působí tak nudně až je to skoro dojemné. Jedinou zajímavostí, kterou na SCEAMIN´ DAEMON shledávám je zpěvák s květnatým pseudonymem The Reverend Trudgill, který svoje textíky ječí do mikrofonu s kadencí věrnou světoznámé hračce AK-47, o které se tak vehementně zpívá v „Michael Ryan Caused Much Dying“.
Co mě však na počínání SCREAMIN´ DAEMON irituje suverénně nejvíce je neodbytný pocit, že kapela byla založena čistě a jen pro zábavu členů samotných a několika málo individuí motajících se v jejich ideovém dosahu. Tím samozřejmě netvrdím, že jediným správným receptem je brát se smrtelně vážně… ovšem každá zábava má své hranice. O tom, že Angličané je překročili mílovými kroky svědčí mimo jiné devítka „What Shall We Do With The Evil Doctor“, která není ničím jiným než variací na zoufalou odrhovačku „What Shall We Do With A Drunken Sailor“, kterou dozajista všichni známe ze školních lavic, když jsme první lekcí začínali pronikat do tajů jazyka anglického. Snad jen dodám, že zcela v souladu s filosofií SCREAMIN´ DAEMON se zde nezpívá o nějakém opilém námořníkovi, ale o neblaze proslulém Haroldu Shipmanovi, který vstoupil do historie pod přízviskem „Doktor Smrt“. No, asi jsem se měl udusit smíchem, leč nepovedlo se. Nevadí, na závěr zapíši slušné 3 body a tohle otravné CD navždy odložím do té nejzapadlejší poličky, kterou mám ostatně pro podobné cum-projekty už hodně dlouho vyhrazenou. Na závěr tedy logické doporučení - nedotýkat se!
SCREAMIN´ DAEMON roztáčejí na svém debutovém albu zcela neškodný, směšný blackový kolovrátek s nulovým citem pro oživující, neřku-li snad originální myšlenky. "The Decline Of The English Murder" patří jednoznačně k tomu nejhoršímu, co jsem byl tento rok nucen vytrpět. Neskutečná slabota.
3 / 10
The Reverend Trudgill
- guitar abuse and daemonic shrieks
Ravenous "Monty" Montague
- fatal beatings
Rabid Reginald Fox
- strange sounds from the cellar
1. The Whores That Jack Killed
2. Kill Your Family (Then Yourself)
3. The Brady Bunch
4. Fred West Was The Best (Killer In The English West)
5. Dennis Was A Homosexual Menace
6. Excuse Me, That´s My Brain You´re Eating
7. The Acid Bath Murders
8. 10 Rillington Place
9. What Shall We Do With The Evil Doctor?
10. Michael Ryan Caused Much Dying
11. Burke And Hare (What A Horrible Pair)
12. Here Comes Mr. Creepy
13. The Big Ripper Sings "Sadistic Rape" At Bingley Working Men´s Social Club
The Decline Of The English Murder (2004)
Vydáno: 2004
Vydavatel: IBD Records
Stopáž: 31:03
Produkce: The Reverend Trudgill
Studio: Insomnia Studios
Já teda s recenzí nemůžu absolutně souhlasit. Když je muzika jednoduchá, tak to přece hned neznamená, že je na prd. Mě osobně se to velmi líbí, vím, že na Macabre to určitě nemá, ale je to moc chytlavá muzika a bubeník docela slušně sype:-). Takže já dávám 8
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.