CHIENS - 1.8.7. MYSELF
Francouzský vyhlazovák. Nahrubo nemletý torza grindcore, fastcore a powerviolence v dokonalém poměru. Deska, která vás nenechá oddechnout. Nesmlouvaná, rytmicky neskutečně nadupaná s mixem podepsaným Kurtem Ballouem.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Izraelská značka SALEM je skutečně léty prověřená a nutno ji považovat za zavedenou, vždyť vznikla v raném metalovém středověku (1985) a na kontě má nějakých pět řadovek, včetně svérázné výběrovky „Strings Attached“. Za těch dvacet let existence zkřížila kapela svoje cesty mimo jiné s producentem Colinem Richardsonem a těší se zřejmě docela slušnému ohlasu mezi fanoušky. Což, čestně řečeno, naprosto nechápu.
Pokud si odmyslím fakt, že autoři nadšených recenzích často zmiňují zemi původu jako nějaké kritérium kvality, zůstává mi v rukou lehce nekoherentní, old schoolově nazvučený a konzervativní death / black, který si o hmatatelných etno vlivech může nechat leda zdát divoké sny. Přesně v souladu s trendy posledních let je v některých písních cítit patrná snaha po vykopání melodických kořínků a jejich načernění rádoby-gotickými vlivy. Přesvědčiví nejsou synové Davidovi ani v jedné z poloh, instrumentálně bych je označil ledva za průměr, zpěvák je nevýrazný v drsných polohách a amatérsky nejistý v čistých linkách. Vzhledem k tomu, že album představuje sebrání největších hitů zavedené kapely, očekával bych mnohem kvalitnější vzorky a více nápadů, leč „Strings Attached“ na většině stopáže nabízí pouze očekávané riffy, okoukané texty a znovu zdůrazňuji: produkci, se kterou by mohli SALEM machrovat možná před VENOM v roce 1984. Zemitý zvuk kytar, nijaká bicí, zvuk sice čistý... Tehdy možná, ale dnes?
Hlavní devizou desky mají však rozhodně být smyčcové party, na které si SALEM povolali THE ISCQ QUARTET... Nu, očekáváte-li cosi osvětového, či aspoň lehce oslňujícího, nechte si zajít chuť. Izraelci si podobně jako mnohé metalové kapely příliš se smyčci nevědí rady a navíc jejich suché kompozice jen málokdy nabídnou šanci čtveřici muzikantů nějak skutečně vyniknout (čest výjimkám jako „Ha´ayara Bo´eret“). Výsledkem je prostě jen zpestřující doprovod, který však nedokáže příliš rozčeřit nehybnou a nevynalézavě promrzající hladinu skladeb. Podobně rozpačité je nasazení chóru, který pouze přezpěvuje nevalné melodické party. Šeď...
Je mi líto – fanouškům kapely zřejmě tuto desku možno doporučit jako dobře zaopatřené best of (provedení bookletu, bonusy, enhanced CD), pokud si však vyloženě nelibujete v jalovém black / death metalu, který sotva kdy nabídne silný muzikantský i kompoziční moment, dejte ruce do kapes a vyražte vstříc žírnějším lukám.
Když máš v chalupě orchestrión, nevadí, že do ní prší. Ale když máš ve studiu smyčcový kvartet s ledva průměrnými metalovými škvrdlaly, tak sakra vadí, že do jejich společné nahrávky zatéká. A hromsky. Sterilní těžký kov pár smyčců nezachrání, kde nic není, ani kalafuna nebere.
4,5 / 10
Ze'ev Tananboim
- vokály
Lior Mizrahi
- kytara, sbory
Michael Goldstein
- basa
Nir Gutraiman
- kytara
Nir Nakav
- bicí, perkuse, klávesy
Kristin E. Wallace
- vokál
Amir Neubach
- vokál
Eugene Berger
- kytara
+ The ISCQ string quartet
+ Contrabat Choir
1. A Moment Of Silence
2. Anno Domini
3. Coming End Of Reason
4. Dying Embers
5. Winter´s Tear
6. Ha'ayara Bo'eret
7. Eyes To Match A Soul
8. Slave
9. Old Wounds
10. Hourglass
11. The Fading
12. Recall
13. Old Wounds (guest vocalist version)
14. The 2nd Coming (alternate version)
Strings Attached (2005)
Collective Demise (2002)
A Moment Of Silence (1998)
Kaddish (1994)
Creating Our Sins (1992)
Millions Slaughtered (live) (1990)
Destruction Till Death (demo) (1987)
Salem (demo) (1986)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Holy Records
Produkce: Haim Gozaly
Studio: Masterdisk Studios
Predosle albumy som nepocul, ani ma to velmi netaha po vypocuti tohto, ale asi by ma dokazal zaujat len ten prvy. Naj. skladba: Dying Embers
Francouzský vyhlazovák. Nahrubo nemletý torza grindcore, fastcore a powerviolence v dokonalém poměru. Deska, která vás nenechá oddechnout. Nesmlouvaná, rytmicky neskutečně nadupaná s mixem podepsaným Kurtem Ballouem.
Bavorští BLACKEVIL jsou takový Eintopf stylů tvrdšího metalu. Je tam od každého trochu, nejvíc heavy a thrash, ale i dalších ingrediencí jako speed, black, death. Jsem ve stádiu rozvažování, zda je za tím složitější koncept, nebo je to jen Eintopf.
Příjemně energický, hravý a silový progresivní metal plný i výrazných melodií. Hudba nezastírající inspirace u CONCEPTION nebo KAMELOT, perfektně prezentovaná a doplněná dominantním vokálem ve stylu Roy Khana. Cílová skupina je tím jasně definovaná.
Kytarista Wes Thrailkill se svými druhy předvádí další instrumentální divočinu, která kromě metalové progrese nabízí i odbočky do mathrocku, djentu, nebo dokonce i elektroniky. Fanoušky kytarových hrdinů typu PLINI určitě potěší.
Minule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.