Dámy a pánové, nejočekávanější metalový hybrid roku 2005 je tu! Italští genoví inženýři mě po dvou letech opět infikovali novým virem, proti kterému můj imunitní systém vzápětí odmítl klást jakýkoliv odpor a kapituloval. Patogenní organismy tedy již hodnou dobu stravují bez milosti mé tělo. Inkubační doba v podstatě neexistuje, ihned po infikaci organismus reaguje a vir nekompromisně zamořuje nervovou soustavu. Jako výzkumný pracovník i jako oběť látky zvané „Pain Necessary To Know“ bych chtěl poskytnout několik cenných informací o charakteru tohoto unikátního jevu.
Klíčovou vlastností nového organismu, který vědecký tým EPHEL DUATH vyvinul, je opět rozdílný přístup k oběma šroubovicím musicdeoxyribonukleové kyseliny. První šroubovice nese informace fondu metalového a druhá z fondu jazzového s tím, že v tomto spojení dochází zřídkakdy k denaturaci, tedy k jevu, kdy dojde k oddělení obou vláken od sebe. Nejde při tom samozřejmě o permanentní oddělení, vlákna se často opět připojují k sobě (nebo se mohou spojit s jiným komplementárním vláknem), dochází tedy k hybridizaci. Vím, můžete mi namítnout: to již byl jeden z elementárních principů u minulého revolučního objevu zvaného „The Painter´s Palette“, kterýžto silně otřásl základy metalové vědy. Věřte mi však, že charakter „Pain Necessary To Know“ je zcela jiný. Do hry vstupují enzymy, které v minulosti k šroubovici přístup vůbec neměly. Těmi jsou hlavně noisyáza, která agresivně naleptává vlákno a nezvratně mění jeho tvář. S nižší četností se do celého procesu zapojuje i industrialáza, která notně zamíchává pořadím. Celkový zvuk je silně ovlivněný dvěma výše zmíněnými faktory, zvláště buňky kytarové a vokální, které nejčastěji podléhají této mutaci, bych zmínil na prvních místech. Kytarové mikroorganismy tento proces mnohonásobně roztahují a naplňují, vokální zase rozostřují a zamlžují. Fragmenty se soundem krystalicky najazzlým prosvítají pod mikroskopem jen na krátkou dobu, ačkoliv jádro šroubovice je tvořeno hlavně jimi. Nechci se věnovat jednotlivým vzorcům a dílčím vlastnostem, neboť by to v tomto případě byla práce na rozsáhlou disertační práci.
Mravenčí akademická práce je pak odvedena na celkové struktuře výsledku. Jako by každá molekula, každý atom byl samostatně zvukově upraven, ale tak aby plně korespondoval s celkem, a s pečlivostí kardiochirurga vložen pinzetou a následně úmyslně znečištěn agresivní noisyózou, která vytváří zdánlivě korozivní povlak na celém řetězci. Ten však jen dává celku jakýsi dojem vazelínou ušmudlaného stroje, který páchne po kovových pilinách a mazu, nicméně pod touto špínou se schovává mechanismus, jenž má vlastnosti pečlivě seřízeného švýcarského hodinového stroje, který nesnese jakýchkoliv nedostatků, či sebemenších nepřesností. Tam, kde by jiný vědecký tým metalového světa bádal patnáct let a stále měl nové výsledky, EPHEL DUATH dokáží komprimovat stejné množství do jednoho výstupu, který si navíc, jak je jejich dobrým zvykem, drží diferenci od jejich počinů minulých nebo jakýchkoliv na světě dostupných. Neuvěřitelné množství neopakujících se motivů tvoří dekadentní šílenou mozaiku, po zvukové stránce dotáhnutou do absolutní dokonalosti, ve které i potřicáté budete nacházet to, co jste předtím přehlédli, a věřím, že tento faktor jen tak lehce neodbouráte. Povedl se opět průlom.