Predtým, než sa pokocháme novým albumom a po vlažnom „Life Is Killing Me“ prídeme na to, čo myslí Peter Steele pod pojmom „návrat k HC koreňom“, brooklynská štvorka nás pozýva na exkurziu do roku 1999, na svoje vystúpenie na nemeckom festivale Bizarre. Návrat v čase znamená posun k obdobiu ich najväčšej slávy – síce nie doslovný, no publikum čítajúce niekoľko desiatok tisíc ľudí a mamutia scéna sú oba vizuálne dostatočne atraktívne prvky na to, aby v spojení s klenutou (klišé polícia odpustí, no kde inde použiť toto slovo) zvukovou stenou TYPE O NEGATIVE vytvorili tú správnu atmosféru a „podívanou“. Pomedzi to, po vzore predošlého DVD „After Dark“, pripravila kapela prestrihy backstage záberov, búrajúce posledné zvyšky vážnej image.
Predtým, než zbadáme jediný frame z koncertu, „Symphony For The Devil“ začne práve sebahaniacimi zábermi, čím kapela možno naznačuje skutočné, bulvárne ťažisko tohto DVD. Niežeby neboli vtipné (to, že sú hlúpe, a že je to v poriadku, kapela niekoľkokrát naznačí priamo v nich, alebo ak si zapnete audio komentár pokrývajúci celú plochu DVD), po originálnych a takmer „absurdnodramatických“ kúskoch z „After Dark“ pôsobia trochu samoúčelne – bez ohľadu na to, z akokoľvek banálnych pohnútok vznikli. Prvý blok zaujme len tým, ako kruto si kapela spraví prdel zo svojich die-hard fanúšikov (pri zapnutom komentári inokedy utáraní členovia alibisticky stíchnu), našťastie veľmi skoro začne koncert.
Ten má nedostatkov veľmi málo. Predstaví to podstatné, čo možno na koncertoch TON obdivovať. Dokonalý a skvele interpretovaný mix romantického gotična s hardcorovými vykopávkami; ľahkosť, s akou kapela vyludzuje nenapodobiteľný sound (vrátane Petra Steela, v ktorého rukách pôsobí mohutná basgitara ako ukulele) a dôležitú vec: hoci playlist je sedem rokov starý, nič v ňom nechýba. Ešte tak viac skladieb z opusu magnum „World Coming Down“ – pútavé, no bezpohlavné hitovky z posledného albumu určite nie. Čo môže sklamať (ak sa to vôbec fanúšikovia niekedy dozvedia), tento koncert v rovnakej podobe kedysi vysielala nemecká televízia WDR, dokonca obohatený o coververziu BEATLES „Back In The U.S.S.R.“. Žeby problémy s autorskými právami? Alebo sa popri intro riffe „In The Flesh“ od PINK FLOYD a hneď ďalšej v poradí „Cinnamon Girl“ od Neila Younga zdali tri coververzie už priveľa? Kto videl televíznu verziu, nemôže si pomyslieť nič iné, než škoda.
Do koncertného playlistu, ako už bolo naznačené, pravidelne vstupuje legendárny poflakovač okolo TON, Slitzy, so svojimi vydarenými aj menej vydarenými skečmi. Na niektorých sa zasmejete, na niektorých sa zasmejete len raz a v podstate je všetko v poriadku, inokedy smrteľne vážnu kapelu uvidíte v odľahčenej atmosfére. Akurát ak máte za sebou zopár častí „Jackass“, či „Dirty Sanchez“, už to na vás zase taký dojem neurobí. Vizuálne je to tentokrát drsnejšie (uvidíte semenníky Josha Silvera, Petra Steela vykonávajúceho orálny sex fanynke v tourbuse a napokon aj Petra Steela, vykonávajúceho veľkú potrebu uprostred ulice vo Švédsku). Oproti „After Dark“ oveľa menej situačného humoru a absurdít – tie zachraňuje snáď len jazda Slitzyho a Josha (obaja sú Židia) autom po meste, počas ktorej Slitzy do megafónu vykrikuje „Kill all the Jews!“.
Kúpu „Symphony For The Devil“ netreba ľutovať. Človek získa do zbierky minimálne dokonale prevedený koncert, čo samozrejme nie je málo. Možno som však až príliš nervózny z toho, ako bude znieť nový album. TYPE O NEGATIVE nás až do roku 2000 neprestajne rozmaznávali ničím iným, než absolútnou dokonalosťou. Bude fajn presvedčiť sa, že „Life Is Killing Me“ a „Symphony For The Devil“ sú len miestami príliš obyčajné výnimky, nádych pred čímsi opäť výnimočným. Ono totiž aj ten „Santana Medley“, audio bonus tohto DVD a cover zlepenec Santanových skladieb „Evil Ways“, „Oye Como Va“ a „Black Magic Woman“ s vami neurobí nič viac, než že vás navnadí na rovnaký medley od THE BEATLES z najlepšieho albumu, aký táto štvorica svetu kedy dala.