OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kdepak tulipány a větrné mlýny. Z pohledu příznivců extrémních hudebních záležitostí je hlavním symbolem dnešního Nizozemí surový death metal přísně zaoceánského střihu. Do početné komunity gore tématikou posedlých nadšenců typu DISAVOWED, MANGLED, PROSTITUTE DISFIGUREMENT a především SEVERE TORTURE se přidávají i novicové ARSEBREED. Jako vstupenku do vybrané společnosti nám minulý rok předložili svou první nahrávku s kouzelným titulkem „Munching The Rotten“.
Já osobně však nějaké výrazné nadšení nad současnou death metalovou revolucí v Holandsku nesdílím. Jednak jde gore art zcela mimo mě (abych byl úplně upřímný, tato forma uměleckého vyjádření je mi vyloženě protivná), co je však daleko horší, zmíněné skupiny nepřinášejí vůbec nic interesantního a zcela nepokrytě stále do kola citují zámořskou klasiku ve jménu CANNIBAL CORPSE, DEICIDE nebo DEEDS OF FLESH. Cožpak o to, na prvních pár poslechů to bohatě stačí, na ty další však má ruka vždycky sáhne po dobovém originálu. I přes výše uvedené skutečnosti jsem novinku ARSEBREED vkládal do přehrávače s určitým napětím. Přeci jen, materiál zaštiťuje poměrně progresivní label Neurotic Records, pod jehož správou se v současnosti nacházejí takové kapacity technického death metalu, jako jsou tasmánští PSYCROPTIC nebo švédští šílenci SPAWN OF POSSESSION.
ARSEBREED (kapela původně fungovala pod úsměvným názvem BLOODCUM) se na první pokus presentuje poměrně vyzrálým albem. Inspiraci čerpá jednak od notoricky známých US dinosaurů, velmi často však zabrousí i do teritorií, kde vládnou daleko obskurnější formy života, kupříkladu DEVOURMENT nebo DISGORGE. Zejména díky poslední dvojici jmenovaných si jistě sami dokážete udělat obrázek ohledně charakteru rytmiky či povaze vokálních kreací. Po stránce instrumentální působí ARSEBREED jistým dojmem, ostatně aby také ne, vždyť v jejich řadách působí několik hudebníků, kteří se již participovali třeba na chodu MANGLED nebo PYAEMIA. Na tomto místě bych si ještě dovolil vyzvednout kvalitní produkci, naopak palcem dolů musím ohodnotit koncentraci originálních myšlenek, neb „Munching The Rotten“ působí pouze jako vývar nesčetněkrát slyšených postupů zcela potlačujících vlastní tvůrčí potenciál kapely.
Závěrem zbývá poznamenat, že zoufalejší obal letos dokázali vymyslet pouze GOD AMONG INSECTS a hloupější a trapnější texty pak už asi vůbec nikdo. Nedá se nic dělat, ARSEBREED si svým debutem sice získali určité renomé, bohužel však výhradně v rámci poměrně přeceňované holandské scény. Obávám se, že „Munching The Rotten“ má šanci oslovit pouze největší nadšence libující si v okrajovějších formách zaoceánských death metalových praktik.
ARSEBREED si svým debutem sice získali určité renomé, bohužel však výhradně v rámci poměrně přeceňované holandské scény. Obávám se, že „Munching The Rotten“ má šanci oslovit pouze největší nadšence libující si v okrajovějších formách zaoceánských death metalových praktik.
5,5 / 10
Robbert Kok
- zpěv
Joey
- zpěv
Daan
- kytara
Marco Pranger
- kytara
Frank Rizzo
- baskytara
Floris
- bicí
1. Fistfit Stretched Third Eye
2. Vaginal Butchery
3. Bloody Posttraumatic Ejaculation
4. Impregnated While Giving Birth
5. Munching The Rotten
6. Ripping Chainsaw Orgasm
7. Stabbed In The Arse
8. Rectal Vomit
9. Anal Cum
10. Vomit Heaps Of Flesh
11. Chopped In Excrements
Munching The Rotten (2005)
Arsestabbers (ještě pod hlavičkou BLOODCUM) (2001)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Neurotic Records
Stopáž: 33:17
Kontakt: ARSEBREED, Kruiszwin 5205, 1788 RS, Den Helder, The Netherlands
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.