À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Banda opileckých buzerantů, kteří se tváří jako mistři světa, jsou líní jak vši a čekají, že se z nich všichni podělají... Eh, dosti předsudků, jež může člověk snadno nabýt i po krátkém čase stráveném s touto dánskou kapelou. Kokaiinum provokuje černočerným obalem s logem a titulem, který je tvořen vzorovou „lajnou“ koksu (nebo mouky?). Illdisposed provokují.... Rádi provokují, protože vždycky měli na to poslat svou muzikou většinu zlých jazyků na samotku. Přestože je Kokaiinum bezesporu dobré album se super hutným (ale možná až příliš „dánským“) zvukem a s muzikou plnou typických valivých rytmů a sólíček šikovného kytaristy, přezdívaného Pimp a dokreslenou subwooferovým vokálem Bo Summera, musím zde použít ono slovíčko „přestože“. A to „přestože“ je tady proto, že už tu bylo kdysi album Submit. A to kdysi už je téměř sedm let. Illdisposed využívají osvědčených receptů, vaří z dobře odleželých riffů a svou bezprostřední pikantní podbízivostí vás opět dostanou...
Ano, možná to je to správné slovo, protože Kokaiinum se stejně jako koks neúprosně podbízí a když už je tady přímo před vámi, je těžké ho odmítnout. A ježto potom je dobře s ním i dobře po něm, ukolébá vás to v pocitu blaha a zapomenete na to, že předtím už jste se třeba měli líp... a to „líp“ bylo Submit. Je paradoxem, že „submit“ znamená „ponížit se“ či spíše „něčemu se poddat“... Nepoddávejte se ale pocitu, že Illdisposed kráčejí vpřed. Mají sice nového šikovného bubeníka Rolfa Hansena (který je z nich mimochodem jediný v pohodě), ale jinak si stojí egocentricky na místě přesně v té póze, kterou zvěčnili v songu, vhodně nazvaném Illdisposed: „My jsme ti, kteří už vědí, my jsme ti, kteří tu zůstanou, i když ostatní budou v trapu, my jsme přesně ti hoši a nikdo nám nikdy nevezme naši korunu... a budem tu navždycky.“ Konec citátu a modří už vědí... Titulní song Kokaiinum bych podle jeho obsahu přejmenoval na Narcissum, jen si to přečtěte. Přes experimenty se zefektovaným vokálem ve Forever Young 2001 nebo veselou narážkou na slayerovskou Raining Blood v Intellargent jsou Illdisposed prostě banda ožralých flákačů, kteří natočili dobrou desku s názvem "stále stejná písnička“. Zlaté Submit... Chápu, proč je všichni nemůžou vystát. Přesto je Kokaiinum dobrá deska, která si nepřipravené posluchače svou vlezlostí podmaní... (že Pussynko?) Rozhodně vás ale neohromí odfláklým bookletem. Ať si kdo chce co chce říká, mně se tohle „dánské naparovačství“ nelíbí a jestli mi příště Mr. Summer zase řekne, že český pivo stojí za hovno, tak mu předvedu přesně to, čemu on říká „A Warm Welcome“: „We‘ll greet you all with bricks, you‘ll run your fuckin´ pricks...“ Tak, a je to!!!
7 / 10
1. A Warm Welcome
2. Just Like A Clockwork
3. Richard Scarry
4. Illdisposed
5. Forever Young 2001
6. Intellargent
7. Kokaiinum
8. A Girl And Her Boss
9. Fear Bill Gates
Sense The Darkness (2012)
There Is Light (But It's Not For Me) (2012)
The Best Of Illdisposed (2011)
To Those Who Walk Behind Us (2009)
The Prestige (2008)
Burn Me Wicked (2006)
We Suck, Live Aarhus (DVD) (2005)
1-800 Vindication (2004)
Kokaiinum (2001)
Retro (2000)
There's Something Rotten In The State Of Denmark (1997)
Submit (1995)
Helvede (1995)
Return From Tomorrow (MCD) (1994)
Four Depressive Seasons (1993)
The Winter Of Our Discontempt (demo) (1992)
Moc dobré Album ale pro mě spíš ta slabší stránka Illdisposed.
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.