PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Takže už i v Earache mají svoje IN FLAMES? Možná poněkud nadsazené tvrzení, nicméně poslední deska dánských URKRAFT k podobným přirovnáním přímo vybízí. Mladá metalová krev se albem „The Inhuman Aberration“ dost hlasitě tlačí do popředí. Pomoct by jí v tom mělo i turné s CANNIBAL CORPSE, ale tím nejdůležitějším faktorem nakonec bude (doufejme) hlavně kvalita jejich hudby.
A ta i s přihlédnutím k faktu, že URKRAFT zatím velmi pokorně kráčejí po dávno vyšlapaných chodníčcích, je určitě dobrá. Druhé album kapely nikterak nepopírá jasné vlivy švédské kovové melodiky, zejména právě již zmiňovaných „Fridénovců“. Tu můžeme hledat hlavně v těch „chytlavějších“ skladbách, kde si skupina vypomáhá zapojováním kláves či různých samplů, sloužících hlavně jako zvýraznění nosných melodií. V těchto chvílích URKRAFT dokáží umně balancovat na hranici mezi bohapustým plagiátorstvím a výrazným ovlivněním. Jedním důkazem za všechny budiž osmá píseň „Liberation“, která svojí velmi vydařenou melodickou linkou připomene mnohé slavnější žánrové souputníky. Že to URKRAFT s tou svojí chytlavostí zase příliš nepřehánějí si uvědomíte ihned, jakmile kapela nasadí ostře sekané riffy za neúnavné účasti rychlých škopků. Silný nádech skandinávské thrashmetalové školy (na jazyk se mimo jiné dere i jméno DARKANE) jest dalším výrazným znamením této desky a i když ani zde uši prahnoucí po originalitě radostí skákat nebudou, z formálního hledista lze jen ztěží něco namítat. Celkové provedení totiž patří k těm, které vás dokáží nenechat v klidu.
Co si budeme povídat, zde platí hlavně slušné nasazení a řádná dávka agrese a obojího se na „The Inhuman Aberration“ nachází požehnaně. Jestli lze na této kolekci vystopovat něco jako vlastní rukopis URKRAFT, tak jej hledejme hlavně ve schopnosti po svém fúzovat agresivitu s nevtíravou melodikou. V tom se Dánové od mnohých současných metalových kapel liší a mnohým představitelům hlavně zámořské scény spolehlivě a z uctivé vzdálenosti ukazují záda. Na kontě totiž mají kvalitní a našlapané moderně metalové album. Nic víc, ovšem ale ani nic míň!
Kvalitní moderně kovová kolekce, silně ovlivněná švédským thrash metalem.
7 / 10
1. Too Strong For The Strongest Lord
2. This Great Summer
3. The Only Gods
4. The Inhuman Aberration
5. Open The Gate
6. Come No Tomorrow
7. Watch Your Own Eyes
8. Liberation
9. Forsaken
The Inhuman Aberration (2006)
Eternal Cosmic Slaughter (2004)
Vydáno: 2006
Vydavatel: Earache Records
Stopáž: 41:02
Produkce: Tue Madsen
Studio: Antfarm Studio, Aarhus (DK)
-bez slovního hodnocení-
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.