THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zmes krehkého art-rocku prvých dvoch dosiek KING CRIMSON, epickej stopáže titulného kusu pinkfloydovského „Atom Heart Mother“ a undergroundového nadšenia skupín druhého sludge/doommetalového sledu (ako príklad poslúžia GIANT SQUID alebo HYATARI) – tak kontrastne pôsobí debut tohoto tria z Leedsu.
LIKE A KIND OF MATADOR však nie sú len ďalším spolkom, ktorý sa snaží naskočiť do trendového vlaku: v dobe, keď sa recenzované dielo začalo nahrávať, hrali Leeds United ešte v Premier League. Za tie štyri roky sa legendárny futbalový klub prepadol do tretej ligy, LIKE A KIND OF MATADOR sa rozpadli a vydanie „Halfway To Dangerous“ je vlastne malým zázrakom.
Album znie ako malá časová schránka, nie je ťažké mu hádať podstatne viac, než spomínané štyri roky. Pri započúvaní sa do tichého úvodu hippiesácky nazvanej (dvadsaťminútovej) skladby „Sweet Mother Of Pearls (Women Are My World)“ by ste tipovali, že počúvate akúsi zabudnutú psychedelickú nahrávku z roku 1969. Tiché vrnenie gitary v pozadí dopĺňa klavír a jemná flauta, ktoré sa opatrne prepletajú až do polovice siedmej minúty, keď čajovňovú artrockovú idylku spláchne vlna monštrózneho riffu (presne túto pasáž nájdete na kapelnom Myspace). Triviálny trik, dá sa povedať – ale v podaní LIKE A KIND OF MATADOR funguje, a to dokonca opakovane. Vlastne na celom albume nenájdete oveľa viac, než striedanie tichých pasáží s flautou, akordeónom a akoby ostýchavým spevom Sarah McWatt a drvivých doommetalových kíl, ktoré tú krehkú krásu zadupávajú do zeme.
S pribúdajúcim časom sa na povrch prederie istá naivita – keď jednoduchosť postupov viac ako na tvorivú rafinovanosť ukazuje na nevybrúsenosť. Nepomáha ani zvuk: gitare a bicím sa dostalo správne surového nazvučenia, no spev Sarah znie mdlo; menej presvedčivé sú aj inštrumentálne komplikovanejšie úseky. Napriek tomu patrí „Halfway To Dangerous“ k doskám, ktorým nechýba akýsi ťažko popísateľný magnetizmus. Možno sa LIKE A KIND OF MATADOR len podarilo zasiahnuť moju dávnu slabosť pre obskúrne artrockové kapely spred štyroch dekád (a pre KING CRIMSON a „Atom Heart Mother“, samozrejme). Možno je to kúzlo objavenia stratenej slepej uličky, v ktorej skončil tento sympatický pokus o originalitu. Načo nad tým dumať, keď to funguje.
Chutná zmes krehkého art-rocku prvých dvoch dosiek KING CRIMSON, epickej stopáže titulného kusu pinkfloydovského „Atom Heart Mother“ a undergroundového nadšenia skupín druhého sludge/doommetalového sledu.
7,5 / 10
Max Bordenghast
- gitary
Sarah McWatt
- spev, flauta, akordeón
Daniel Skevington
- perkusie, klávesy
+
Laura Gray
- zvony
1. Sweet Mother Of Pearl (Women Are My World)
2. Mambo Jambo
3. Wamba Amma, She Eat Cheese
Halfway To Dangerous (2008)
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.