Druhý tohtoročný pokus vystrúhať poklonu Jarovi Filipovi - tentokrát spolu s pôvodnými a novými skladbami silnej skladateľskej dvojice - k mojej smole ukázal, aké bolo unáhlené nadchýnať sa tým prvým. Novinka s dlhočizným názvom má totiž niekoľko základných charakteristík, vďaka ktorým sa stáva nielen najlepším albumom slovenskej mainstreamovej scény tohto roku, no prekonáva aj zopár oveľa náročnejších latiek. Richard Müller ako hudobný garant prináša absolútnu slobodu. Zbierka skladieb je zaranžovaná tak čerstvo a netradične, ako by sa o tom žiadnemu zo slovenských hudobných zbabelcov a zberačov tantiém v živote nesnívalo. No a tam, kde zlyháva upadajúca charizma, prichádza na pomoc Milan Lasica, ktorý je síce ako spevák prinajlepšom zhovievavo "dostatočný", no svojim polorecitálom predstavuje v najsilnejších momentoch polohu, ktorá z jeho strany prekvapí. "Müller spieva Lasicu, Lasica spieva Müllera, Lasica a Müller spievajú Filipa" je neobvykle temný album, zaranžovaný vysoko nad slovenský priemer, plný charizmy, odvahy a suverenity, akú si dnes môže dovoliť už zrejme len legendárny spevák dávno za zenitom, ktorý nemá čo stratiť; a kráľ toho málička ľudí, ktorým na Slovensku skutočne náleží označenie "celebrity". Apropo, Milan Lasica. Skladba, ktorá začne jeho nežným "Cigaretka na dva ťahy, krátka, silná, ako život..." a vrcholí plazivým sludge riffom?