À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Dramatická prvotina Antona Pavloviče Čechova "Platonov je darebák" (či též "Darebák Platonov") dostala v Divadle Na zábradlí od režiséra Jiřího Pokorného darem vykřičník. Vykřičník, který v jeho typickém stylu dodává klasice hodně expresivní a uřvaný nádech, spoustu aktualizujících přesahů a více či méně povedených scénických fórků. První polovina hry je naprosto famózní. Hlučná sedánka ruské smetánky, pod jejíž uštěbetanou idylou prosvítají morální a etická dilemata lidské společnosti, je vedena ve svěže komediálním duchu a na malém prostoru zábradlackého jeviště se odehrává herecky i scénicky strhující pásmo cynismu a opatrně probublávající dramatičnosti, to vše vedené lehkou rukou nápaditého excentrika Pokorného. Oč lepší je půle první, davová, hysterická, exaltovaná a vtipná, o to více vynikne pokulhávání půle druhé – komorní a zvážnělé. Ta patří Platonovovi, šaramantnímu darebákovi, který do všeho vnáší rozkol, sebe samého nevyjímaje. Pokorného režie místy ztrácí dynamiku, nápady a některé monologické a dialogické vstupy působí vyloženě nesourodým dojmem. Komika se nechtěně objevuje tam, kde text i děj vyznívají vážně a smát se vlastně není čemu. Naštěstí herecké osobnosti dokáží udržet dramatickou linku pohromadě – zejména femme fatale Tatiana Medvecká a jako vždy strhující Igor Chmela. Vyvrcholení "Platonova" tak přichází po sérii ne úplně přesvědčivých dialogů poněkud zeslabené a člověk se neubrání určitému pocitu zklamání. Nicméně už jen díky skvělé první půli se na zábradláckou verzi vyplatí zajít.
8 / 10
Anton Pavlovič Čechov: Platonov je darebák. Divadlo Na zábradlí, Praha. Režie: Jiří Pokorný. Premiéra: 25. listopadu 2005
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.