Mezi moderní japonské prozaisty nepatří jen v současnosti velice oblíbený Haruki Murakami, ale také jeho jmenovec Rjú. Podobně jako jeho známější kolega, i on se „V polévce miso“ nechává inspirovat podivuhodnými zvyklostmi a stereotypy Země vycházejícího slunce, a stejně jako u zmíněného Harukiho nacházíme také v jeho díle nádech tajemna a psychologična. Hlavním hrdinou jeho – do češtiny prvního přeloženého – románu je mladík Kendži, přivydělávající si jako průvodce zahraničních turistů, kteří hledají zábavu a sexuální povyražení v nočním Tokiu. Ačkoliv je zvyklý na ledacos, setkání s Američanem Frankem jej ohromí; prvotní překvapení se však postupem času mění ve zděšení a strach o vlastní život. Důvodem ke změně přístupu je nevyzpytatelné Frankovo chování, a především pak obava z možnosti, že by Američan mohl být pachatelem série brutálních vražd, které v současnosti otřásají městem… Murakami na thrilleru, odehrávajícím se na pozadí současného Tokia, vykresluje rysy japonské kultury a mentality, díky čemuž je román i určitou (a nutno podotknout, že velice zdařilou) sondou do psychologie tamější společnosti.