À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Když si přečtete název čtvrtého alba herce a písničkáře Jiřího Schmitzera, máte jasno i o obsahu. Možná ještě dodatek z úst samotného umělce, že: „Vona totiž po mě jedna firma chce desku a já žádný nový věci nemám. Takže jsem řek, že jim desku nahraju, ale že bude blbá. To znamená, že jsem si připravil, teda respektive nepřipravil repertoár a budu hrát zásadně věci, který prostě neumim...“. Ještě před tímto proslovem ale zahraje celou výbornou „Louži“, a tak si nepřipravený posluchač pomyslí něco o dalším obyčejném živáku. Navíc, když i druhá „Hana“ dojede do konce bez větších zádrhelů. Ale ten samý posluchač bude muset hodně brzy zařadit zpátečku, protože je to přesně tak, jak dvojnásobný nositel Českého lva uvedl zkraje. Několika sekundový úsek „Váhavého chodce“ jen slabě načrtne, co bude následovat, postupem času se ovšem čím dál tím víc vyjasňuje. Zasekávačky, vysvětlování nedohraných písní vlastními slovy (v tomhle určitě vede geniální rozbor vlastní poezie v „Dáme ti otázku“ s opileckým zadrháváním), smrkání do mikrofonu, krkací instrumentálka, mezitím občas nějaká ta píseň dohraná až do konce. Nic z toho ale není důležité, protože všechnu tuhle omáčku kolem stejnak zastiňuje Jiří Schmitzer spoustou hlášek, které výtečně dokreslují celé to pokleslé divadýlko. Genialita nebo šmíra? To máte fuk. Ale doporučení, že nahrávku je nutno poslouchat spíše jako mluvené slovo, bych na lehkou váhu rozhodně nebral. Bodovat něco takového? Ani náhodou. Zkuste sami, možná pochopíte, každopádně za sebe volám: „Schmitzer na hrad!“
Vydáno: 2008
Vydavatel: Sony / BMG
Stopáž: 56:27
živě z Balbínky
Pobavilo :-)
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.