OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Po všetkých stránkach najmenej pochopiteľný zárez v diskografii KREATOR. Zároveň snáď najtvrdší, najagresívnejší a najbrutálnejší album, aký kedy nemecká kohorta natočila. Ak si všímate štýlový vývoj a posun kapely v deväťdesiatych rokoch, oveľa logickejším nasledovníkom revolučného počinu „Renewal“ sa zdá byť materiál, ktorý vyšiel pod názvom „Outcast“ až o celé dva roky neskôr.
V roku 1995 ako keby kapela zazmätkovala a strhla kormidlo späť k bezpečným thrashmetalovým končinám. Možno za to mohol fenomenálny úspech nahrávky „Chaos A.D.“, s ktorou v roku 1993 zažiarila brazílska SEPULTURA. Možno to bolo naozaj tak, ako mi v rozhovore v lete 2000 spomínal Mille – pri nahrávaní albumu „Cause For Conflict“ sa realizoval predovšetkým talentovaný bubeník Joe Cangelosi. Samotný Petrozza v tom čase ako keby stratil hudobnú inšpiráciu a všetku svoju frustráciu ventiloval v textoch. Tie sú plné sociálno-politického napätia, zloby, nenávisti a hnevu. „Catholic Despot“, „Men Without God“ a „Dogmatic“ pridávajú celej nahrávke navyše veľmi silný anti-náboženský podtón.
Albumu dominuje predovšetkým rýchle tempo, miestami priam punková energia a ostré thrashové riffovanie. Najsilnejšie momenty a zároveň na dlhý čas koncertné trháky - ako už spomínaná jedovka „Catholic Despot“ či jedna z najlepších kompozícií od KREATOR vôbec, kvalitne našliapnutá hitovka „Lost“ sú v tomto prípade najžiarivejšími príkladmi. Záverečná, riadne zaťažkaná a temná hymna „Isolation“, podporená opäť raz veľmi pôsobivým videoklipom, zasa skvelou výnimkou potvrdzujúcou pravidlo.
Od vydania „Cause For Conflict“ uplynie čoskoro 14 rokov. Výborný zvuk, zaujímavé nápady a predovšetkým nezvyčajná koncentrácia frustrácie a hnevu z neho stále robia silný počin v kariére nemeckej stálice – dvomi slovami jednoducho a jasne opísateľný ako brutálny výplach. Škoda, že si ho vtedy nemohli naživo vychutnať stovky slovenských fanúšikov, ktorí sa zbytočne tešili na show v Košiciach. Tá sa nekonala aj napriek tomu, že KREATOR boli na mieste činu pripravení vystúpiť. Veru, rôzne pochybné indivíduá sa vtedy na Slovensku tvárili ako organizátori koncertov.
Nečakaný, brutálny thrashový výplach.
Mille Petrozza
- gitara, spev
Joe Cangelosi
- bicie
Christian Giesler
- basgitara
Frank "Blackfire" Gosdzik
- gitara
1. Prevail
2. Catholic Despot
3. Progressive Proletarians
4. Crisis Of Disorder
5. Hate Inside Your Head
6. Bomb Threat
7. Men Without God
8. Lost
9. Dogmatic
10. Sculpture Of Regret
11. Celestial Deliverance
12. Isolation
Hate Über Alles (2022)
Gods Of Violence (2017)
Dying Alive (Live) (2013)
Phantom Antichrist (2012)
Hordes Of Chaos (2009)
At The Pulse Of Kapitulation - Live In East Berlin 1990 (DVD) (2008)
Enemy Of God (2005)
Live Kreation: Revisioned Glory (Live, CD+DVD) (2003)
Violent Revolution (2001)
Past Life Trauma (Best Of) (2000)
Voices Of Transgression (Best Of) (1999)
Endorama (1999)
Chosen Few (EP) (1999)
Outcast (1997)
Scenarios Of Violence (Best Of) (1996)
Cause For Conflict (1995)
Renewal (1992)
Coma Of Souls (1990)
Extreme Aggression (1989)
Out Of The Dark... Into The Light (EP) (1988)
Terrible Certainty (1987)
Flag Of Hate (EP) (1986)
Pleasure To Kill (1986)
Endless Pain (1985)
Datum vydání: Úterý, 1. srpna 1995
Vydavatel: G.U.N. Records
Stopáž: 47:27
Produkce: Vincent Wojno & KREATOR Studio: Ocean Studios, Burbank, California
Return to pure Thrash. Energia 100% / Napady 50% Obrovske sklamanie po Milleho invencnom vrchole RENEWAL. Po tomto albume sa Kreator uz nikdy neukazali v plnej sile / forme ....
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.