Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Někdo by mohl říci, že jde o rychlokvašku vyhnanou monsterwebsajty typu myspace a youtube a do jisté míry by měl pravdu. Nutno ale vzápětí dodat, že u IWRESTLEDABEARONCE je pozornost, které se těší, naprosto zasloužená. Stylové mantinely, které vytyčují tvorbu těchto zvrhlíků z Louisiany jsou širší než delta Nilu do středozemního moře. Od technicky orientovaného grindcore se silným death corovým nánosem se dostáváme k pasážím, které silně koketují s alternativním rockováním, ambientem, velmi jiskrnou industriálně zavánějící elektronizací, jazzrockovými postupy a spoustou dalších méně nápadných žánrových odboček. Okrasnou třešničkou na dortu pak už je fakt, že kapela ukrývá ve svém středobodu ženu, jejíž hlasové možnosti jsou na CD téměř neuvěřitelné. Od hlubokých growlů, přes hektické intenzivní screamo masáže smyslů až k vyklidněným průzračným melodickým linkám, které místy zavánějí BJÖRK. Její hlas zní občas až neuveřitleně, a rozhodně si místy nebudete ani myslet, že podobným hrdlem může disponovat slečna, která na první pohled působí jako intelektuálnější verze Calamity Jane.
Motiv střídá motiv, změny jsou nenadálé, ale přitom zaranžované tak, že výsledek nebudí dojem účelově spatlaného marastu. Představte si žánrovou směs, která bude mít prvky PSYOPUS, GENGHIS TRON, GARBAGE, DILLINGER ESCAPE PLAN a ARSONISTS GET ALL THE GIRLS a získáte kontury tváře, kterou tato deska má. IWRESTLEDABEARONCE představují to, co je mi na některých současných kapelách (tvořících nové trendy) velmi sympatické: technickou a šťavnatou smršť, která je navíc žánrově otevřená a dokáže touto otevřeností skvěle osvěžit materiál. Svým prvopočinem si „Medvídci“ vysloužili zájem snad všech, kteří sledují čerstvé hudební pochutiny v extrémní hudbě a nová deska, která je již na světě, se bude muset opravdu mnoho snažit, aby dokázala přeskočit nastavenou laťku. U mne zatím po prvních několika zběžných posleších za prvotinou o nějakou tu koňskou délku zaostává.
Rozsáhlá paleta žánrů, která jde od technicky orientovaného grindcore se silným death corovým nánosem přes alternativní rockování, ambient až k velmi jiskrné, industriálně zavánějící elektronizaci, jazzrockovým postupům a spoustě dalšího.
1. Ulrich Firelord: Breaker of Mountains
2. Alaskan Flounder Basket
3. Vlork: Mighty Wielder of Sheep
4. Still Jolly After All These Years
5. Corey Feldman Holocaust
6. Firelord Ulrich (Remix By Dada Yakuza)
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.
Koncepčný album, zaujímaví hostia (Ian Anderson z JETHRO TULL, Joey Tempest z... EUROPE?!), návrat growlingu(!), orchester, hammondy, moogy a mellotron, obal od Travisa Smitha a veľa paragrafov. Čo sa môže pokaziť? Podľa prvých posluchov sa zdá, že nič!